💬
Logga in
Fuska.se

Tv-out. Stor Belöning Finns Att Hämta!

9 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Hej!

Jag har gjort liknande trådar för ett tag sedan men inte fått något att fungera!

Jag har ett ATI kort (X550) som jag vill koppla till min TV via tv out. Jag får bra skärpa och liknande, men INGEN färg. Jag får bara svartvit bild. När jag ska se på film så drar jag VLCrutan till datorns högra sida av skärmen. Då kommer filmen upp på min TV. Jag har kollat asmycket i inställningar "Högerklicka > Egenskaper". Men inte hittat någon lösning. Har även laddat ner programmet "ATI Tray Tools" men utan resultat. Jag har även testat spela på TVskärmen men har också svartvitt i spelen.

Ja, min TV klarar S-video (Kör S-video kabel). För med mitt förra grafikkort (GeForce MX420) så fungerade allt bra med färg och allt. I ATI tray tools har jag ställt in så det är PAL-B som är inställt!

Minst 1000 fm till den som först ger mig en bra guide/lösning och fungerar!

Mvh/

Avregistrerad

Nivå 3 · Lärling Baron

Det vanligaste problemet med svartvit bild är att det glapp , testa alla alla sladdar och vicka på dem samtidigt som du kollar på bilden.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #3

Nope, Alla sladdar sitter fast

Nivå 3 · Lärling

Du måste inte ha nåt inställt på tv då?

Som t.ex AV eller nåt liknande...

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Det vanligaste problemet med svartvit bild är att det glapp , testa alla alla sladdar och vicka på dem samtidigt som du kollar på bilden.

Prova att dra ut dem någon halvmillimeter. Det borde faktiskt vara glapp som spökar...
2 Apr 2007
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #6

Nope, Inget med sladdarna

4 Apr 2007

om du har garanti borde du byta ut för det kan vara trasigt nånstans

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #8

Jag har fixat det. Jag hade en speciell s-video kontakt med 2 ljudkablar. Jag fick en omvandladre som gjorde specialkontakten till en vanlig gul scartkontakt. Sedan fungerade det!

5 Apr 2007
Nivå 3 · Lärling Baron

Då hade det nått att göra med sladdarna iaf :P

6 Apr 2007
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #10

Jo :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in