morningstar Skrivet 8 April 2007 Rapport Dela Skrivet 8 April 2007 Jag har tänkt att använda en gammal dator som dvd-spelare och fjärrstyra den från min andra dator som står i rummet bredvid. När jag satte ihop datorn (den gamla) så hade jag en skärm inkopplad och fick bra bild på tv-out. Tanken var sedan att ta bort skärmen och bara fjärrstyra datorn. Tyvärr börjar datorn behandla tvn som den primära bildskärmen med resultatet att video ser apdåligt ut. Finns det någon möjlighet att få den att fortsätta behandla tvn som en sekundär skärm trots att det inte finns någon primär datorskärm inkopplad? Grafikkortet är ett GeForce4 Ti 4200 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 8 April 2007 Rapport Dela Skrivet 8 April 2007 http://tvtool.info/index_e.htm TVTool 6.8.4 fungerar fint, kostar visserligen 12€ men då använder man det programmet istället för Nvidias. Dock borde du kunna få igång TV-outen med bra resultat även om du kör med primär skärm(tv). Se bara till att ha inställningarna rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.