💬
Logga in
Fuska.se

Problem I Engelska

9 svar · startad

Nivå 3 · Lärling

Fråga mig om det är nåt..

30 Oct 2007
Nivå 2 · Novis

Jag kan väldigt bra engelska!

Haalloooj mr.MEEEnTUUUR MAAAAAiiii nejm is Cupucu Leeensdtrooom

Nämen allvarligt, jag kan...

Nivå 6 · Fuskare

titta på mkt film utan texter osv. det funkar hur bra som helst imho, jag har lärt mig den mesta engelskan jag kan via spel, filmer och tv-serier. Spela spel med mkt dialog osv, typ final fantasy osv. då måste man fatta engelska för att klara sig ordentligt.

Har inte behövt plugga engelska på 5 år, förutom till prov om usas historia osv. men det handlar ju inte om språket så^^

Har mvg också btw (både som slutbetyg i 9an, i engelska A och engelska B)

Go gaming! :D

31 Oct 2007
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag började lira engelska spel utan översättning när jag var typ 6 år, det är förvånande hur j*vla mycket man lär sig! Jag har MVG i engelska... tips är att titta på filmer med engelsk text, läs böcker osv...

Nivå 8 · Veteranfuskare

Öppna läroboken som ni har i skolan, läs en bok med engelsk text. Harry Potter skulle jag kunna rekommendera och går och låna från vilken kommunal biblotek som helst.

Jag lärde mig inte engelskan i 3-6 klassen, jag lärde mig av att lyssna på musik, spela spel, kolla på filmer.

Sen när jag började i 7:an så blev jag förvånad att jag kunde nästan hela kursen utantill eftersom jag hade lärt mig alltihop.

2 Nov 2007

man kan börja spela onlinespel. då blir man bättre.

4 Nov 2007
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Öppna läroboken som ni har i skolan, läs en bok med engelsk text. Harry Potter skulle jag kunna rekommendera och går och låna från vilken kommunal biblotek som helst.

Jag lärde mig inte engelskan i 3-6 klassen, jag lärde mig av att lyssna på musik, spela spel, kolla på filmer.

Sen när jag började i 7:an så blev jag förvånad att jag kunde nästan hela kursen utantill eftersom jag hade lärt mig alltihop.

Nu är vi 2 =) Jag fick nästan extra uppgifter :P Men i 8:an blev det lite bättre :D

11 Nov 2007

börja med world of warcraft, min kompis gick från IG till VG på en termin =)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag har spelat wow sen sexan, ja min engelska har utvecklats bra.

Nivå 5 · Fuskare

gör som jag :P bytt till en engelsk skola :P dem har allt bra matt bra lärare från australien, england, mexico, USA.

skicka in ansökan till engelska skolan på www.engelska.se :P

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in