💬
Logga in
Fuska.se

Photoshop Hjälp :)

10 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

har ps 8.0 :P lite gmamalt antar jag?

men iallafall, jag undrar hur man får in en bild i en ava? har sökt runt på google, good-tutorials, fuska.se.. hittar inte :S skulle någon kunna länka nån bra guide, eller bara säga hur man gör? :)

tack!

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Hm, vad exakt menar du?

Men annars så öppnar du bilden, å trycker in Ctrl sedan drar du över den, till din ava.

Nivå 2 · Novis

Va? Menar du hur man får in den på fuska eller hur man gör en? Sök på pixel4life. Eller så följer du guiden på fuska.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #4

och vart finns guiden på fuska?

Nivå 2 · Novis

Eh? Jag fixar en länk då. http://www.fuska.se/forum/index.php?act=UserCP&CODE=24

Så men du porde fixa lite själv -.-

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #6

jaha, du mena de där.. asså jag menade hur man i photoshop lägger till en bild i en avatar lr något som man gör. till exempel bilden på en kille i min avatar, hur fick killen som gjorde avan in den där?

Nivå 4 · Lärling

Gå in på planetrenders.net, regga dig ladda ner nån bild du skulle vilja ha. Öppna den i photoshop, dra över den till din bild med move tool (v).

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #8

menar du planetrenders.net? .com funka ej, men .net funkade :)

21 Apr 2007
Nivå 4 · Lärling

Jag skrev ju .net :S

Fatta du hur man skulle göra nu iaf?

25 Apr 2007
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #10

aha, du skrev net o.o... asså, rendern täcker hela grejen, så de blir ganska dåligt.. vet du hur man ska göra för att den bara ska täcka lite, och man kan ha en bakgrund också?

btw, har du nåra tips på fonter?

Nivå 4 · Lärling

:S Alltså när du laddat ner en på planetrenders borde du ju ha gjort en bakgrund sen föra över så som jag sa sen ctrl+t och dra i nåt av hörnen.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in