Jag stör mig mest på att flickor (oftast "fjortis-aktiga" flickor) är så (ursäkta ordvalet) dumma i huvudet !
T.ex. bara inom drygt 2 dagar har en tjej kompis fjortis förklarat sig själv, genom att inte veta att det finns fler planeter i rymden en mars, jorden och pluto.. Och visste inte vad stjärnorna i "himlen" var för något. Och att solen är egentligen en stjärna.
Sedan lite senare fråga jag simpel fråga som: Vart ligger Barcelona. Hon svara Spanien. Duktigt, sedan sa jag spontant att jag skulle vilja åka till Brasilien och då fick jag svaret: Men jag tror inte Brasilien ligger i Spanien.
facepalm
Och försök inte se film med dom heller för då kommer du få höra vid varje skämt " Jag fattar inte ".. Man undrar ju hur dom inte kan förstå ibland, hur lever man så liksom.
Istället för att läsa Illustrerad Vetenskap eller liknande, läser dom vadå? Frida respektive Julia !
Istället för att se på en dokumentär om jorden/djur/annat, ser dom istället på E respektive MTV.
Seriöst har ni någonsin bläddra igenom en Frida tidning står bara onödiga faktan (som säkert inte stämmer) om kändisar som Paris Hilton och saker som hur bra skulle du passa med Zac Efron eller liknande.
De använder inte sin fritid alls till att öka sin kunskapsnivå.
Och så undrar dom varför de blir kallade blonda eller dumma liksom :P <_<