💬
Logga in
Fuska.se

Internetkabel.

12 svar · startad · 🔒 låst

Trådstartare #1

Jag fick en dator av min granne, en gammal sådan. xD

Jag skulle försöka koppla in internet på den, men min nätverkskabel gick inte in i hålet!

Min nätverkskabel ser ut så här:

.....__

__i...i__

|______|

(På ett ungefär, knoppen som sticker upp är inte så hög och lite bredare. Det är som är punkter ska vara mellanrum, blir CP om man postar med mellanrum.XD)

I min dator ser "internetporten" ut så här:

....___

__i ...i__

|__.....__|

....i___i

Det är på ett ungefär, hoppas ni förstår. xD

Finns det någon nätverkskabel som har som figur 1 i ena änden och som figur 2 i andra änden?

Figur två är ANTAGLIGEN modemintag, är inte säker. Usch, vad jag är kass på datorer. XD

Hoppas ni kan hjälpa mig. ^^

Oj, måste vara en rätt så kass och gammal dator som inte använder en vanlig Ethernet-kabel.

Vet ej vad porten i din dator heter. Men kanske leta på Blocket efter någon begagnad, sådan kabel? Så länge du inte vill spendera pengar på den.

Jag måste bara fråga, den undre "ritningen" som du gjort (den som ser ut som ett kors) är den verkligen ett kors?

Det borde finnas så kallade Ethernet-kablar med olika ändar, men jag är inte säker...

23 May 2007
Trådstartare #4

Det är inte ett riktigt så stort kors. xD Pinnarna som sticker ut är lite mer ihoptryckta. xD

Jag fick iaf hjälp i chatten, Wasabi sa att jag var tvungen att köpa nytt nätverkskort. Sedan var problemet löst. :D

24 May 2007

Åk på ett museum :D där hittar du säkert nån sladd !

25 May 2007
Trådstartare #6

Den är inte SÅ gammal. Ungefär 7 år bara. o.O

Jeez jag känner folk med 7 år gamla datorer (64 ram och 10 gb hårddisk ^^) men dom har vanliga uttag på allt.. Iofs var det en märkesdator... Men ändå..

Men om jag var du skulle jag bara slänga skiten i sjön inge bra dator.... Och om du vill behålla den så sticker du till din granne och ber om alla sladdar.

Trådstartare #8

Denna datorn är också en märkesdator (Fujitsu någonting. :P) med 64 mb ram och 20 Gb hårddisk. ^^

Datorn duger till att chatta och surfa med, 700 Mhz Intel Celeron.

Ska bara köpa till lite RAM så kommer det fungera fintfint. ^^

Slöseri med pengar om du frågar mig

Trådstartare #10

Nej. 200 spänn hit eller dit, vem f*n bryr sig? dessutom blir det en finfin present till syrran på hennes födelsedag. ^^

Liksom, att slösa el på en dator från typ 1500 talet LOL

http://www.blocket.se/vi/11621104.htm?ca=11_s

Lägg på 50 spänn så har du en normal dator iaf.

↗ till inlägget

Liksom, att slösa el på en dator från typ 1500 talet LOL

http://www.blocket.se/vi/11621104.htm?ca=11_s

Lägg på 50 spänn så har du en normal dator iaf.

...och lägg på ytterligare 150 kr så får man skärm och alla tillbehör...

Sesså. End of topic, allt är klart och alla är glada. Le för h*lvete. Det är kul med spelfusk! Så, vadvardetjagsa, alla glada och nöjda, då låser vi istället för att diskutera Salzaladas granne i tre veckor.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.