💬
Logga in
Fuska.se

Kompilator

5 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Jag ska börja med C++ men jag måste veta var jag kan få tag på en kompilator?

25 May 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare

I ett ämne några steg under ditt. http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...dpost&p=1083999

Svaret passade perfekt! o_0

Men allvarligt, ta nåt lättare, istället, inte ens jag pallar C++. Kör först med nått Basic, typ Visual Basic, Quick Basic (DOOOOOOOOS!!), SmallBasic (det har jag på min Palm V!)...

Senast ändrad:

Jag förstår inte varför alla frågar samma frågor om och om igen t ex har det blivit hundra frågor om program man gör spel i som t ex gamemaker, och kompilatorer till olika programmeringsspråk som C++. Använd sök funktionen eller åtminstonde kolla om du kan hitta ett liknande inlägg på samma sida.

Och vad det gäller Visual basic om jag kommer ihåg det rätt så kan man bara programmera det i windows/dos och att programmera i windows och mac på avancerad nivå är som att spela fotboll med gipsad kropp.

Fast det beror iofs också på vad man ska programmera, om man ska programmera på nybörjarnivå och programmera enkla grejer och bara använda windows så fungerar Visual Basic bra annars skulle jag rekommendera att du lärde dig C++ så att du kan ett ordentligt språk men om det är för svårt i början kan du börja med PHP, Python eller något liknande

27 May 2007
Nivå 6 · Fuskare

PHP är inget att ha om man inte ska göra webbsidor. Då är Python som du nämnde bättre för program.

Annars är C/C++ att föredra eftersom det är ett riktigt bra språk man kan göra många olika saker i. Det är väl ett av de populäraste språken fortfarande? De flesta spel idag skrivs i C/C++.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #5

Finns det någon hemsida med tutorials för Python?

Det är klart det finns Google is your friend (föredrar att använda det före Det här )

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in