Senaste filmen aye?`ehm typ, naruto 2.. ehm, men du kanske inte räcknar det som en film eftersom det är anime. så det får bli: The rock. 4/5 lät :)
Senaste Film...
LOST säsong 1 volume 4...
Planet terror!
gryyym film
Blir nog... ett päron till farsa firar jul.
Hellraiser 2: Hellbound, lätt en av de bästa skräckisarna jag sett nånsin.
Dock ganska gammal, så om man kollar nu är vissa av effekterna lite risiga.
↗ till inläggetPlanet terror!
gryyym film
men dåligt slut!
Fullmetal Alchemist: Conquerer of jambalaya x)
Titel Walk the line
Genre Drama
Handling Filmen handlar om Johnny Cash's liv som rocklegend och hans eviga kärlek till June Carter.
Skådespelare Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon.
Åsikt Jag tycker att Joaquin Phoenix & Reese Witherspoon gör mycket bra skådespelareinsatser i den här filmen. Musiken är det bästa med hela filmen, det spelas en hel del oförglömliga låtar i filmens som höjer betyget rejält. Värt att nämna är att det är en välgjord och sevärd film, alltså ingen typisk B-film.
Betyget På skala 1 - 5 så blir betyget 3/5.
Arga män (utan ben).
En riktigt sjuk, fransk film.
Svartvit var den också.
Fast väldigt rolig.
Death Proof, jädra bra film ;)
Rocky II på tv igår :) den var faktiskt väldigt bra.
The Pursuit of HappIness.
Rätt okej drama med Will Smith. :]
Sen efter det så såg jag 'Sydney White' med Amanda Bynes.
Man kan säga att d var en helt vanlig "college"-film. Några ansikten kände man igen från andra filmer :]
Arn - vägen till Jerusalem. 3/5. Ganska bra story och sådär men väldigt seg ibland. Lite överdrivet mycket stråkarrangemang.
Titel Hidalgo
Genre Drama
Handling Frank T Hopkins är den första amerikanen som någonsin har fått delta i det längsta överlevnadsloppet till häst, Ocean of fire. Han ska tillsammans med sin häst (Hidalgo) resa 480 mil igenom den arabiska öknen och komma före alla andra som deltar till mållinjen. Det är mycket som står på spel under det här loppet och vissa är beredda att ta till vilka medel som helst för att vinna.
Skådespelare Viggo Mortensen, Omar Sharif, Zuleikha Robinson, Louise Lombard, Saïd Taghmaoui, Sven-Ole Thorsen, Adoni Maropis, Malcolm McDowell.
Åsikt Jag gillar filmens manus då många scener är otroligt bra, dock så kan själva slutscenen kännas lite förutsägbar fast den är ändå spännande. Viggo Mortensen gör en bra skådespelareinsats om amerikanen Frank T Hopkins. Rekommenderas!
Betyg På skala 1 – 5, så blir betyget 3.5/5.
Titel Big
Genre Komedi
Handling En kille vill bli stor så han önskar det och WOW! Gissa om det inträffar ;)
Skådespelare Tom Hanks :kung:
Åsikt Visst, även om filmen är en gammal önskekomedi är den inte helt fel. Jag menar, ett barn i en vuxen kropp. Underbart, men kan det bli mer "vad händer härnäxt??? :cry:" när han börjar tjäna pengar och bli ovän med hans bästis? Alla vet ju hur den slutar vid det tillfället...
Betyg Rakt på svar, 3/5, då Tom Hanks sköter ett grymt bra jobb i sin rollpresentation som barn/vuxen.
Titel-Harry Potter och Fenixordern
Orginal titel-Harry Potter and the order of the Phoenix
Genre-Fantasy/Äventyr
Handling-Upproret är oundvikligt, Lord Voldermort har återvänt och Trollkarlsministeriet gör allt som står i deras makt för att inte avslöja sanningen för trollkarlssamhället. Bland annat utses professor Dolores Umbridge till en ny lärare i försvar mot svartkonster på Hogwarts. Hennes lektioner lämnar dock de unga eleverna inkapabla att försvara sig mot de mörka krafter som hotar dom. Efter lite övertalning från Hermione och Ron tar harry saken i egna händer och tränar i hemlighet upp en liten grupp elever inför den strid i svartkonst som han vet väntar dom.
SkådespelareDaniel Radcliffe(Harry Potter), Emma Watson(Hermione Granger, Tom Felton(Draco Malfoy, Rubert Grint(Ron Weasley), Matthew Lewis(Neville Longbottom),James och Oliver Phelps(Fred och George Weasley) Bonnie Wright(Ginny Wealsey, David Bradley(Argus Filch), Robbie Coltrane(Rubeus Hagrid), Michael Gambon(Albus Dumbledor, Alan Rickman(Severus Snape), Maggie Smith(Proffesor McGongall, Imelda Staunton(Dolores Umbridge), Helena Carter(Bellatrix Lestrange), Ralph Fiennes(Lord Voldermort), Brendan Gleeson(Alastor Moody), Med Extremt många mer ^^
Åsikt-Jag har sett och älskat de 4 första filmerna, och jag älskar denna också, härliga scener, snygga effekter, och ljud, bra skådespelare, manuset är bra, top på allting!
Betyg-Ärligt talat så ger jag Harry Potter och fenixorderna 5/5.
Titel Batman Begins
Genre Action/drama
Handling Historien om Batman's början.
Skådespelare Christian Bale, Michael Caine, Morgan Freeman med flera.
Åsikt Verkligen bra film. Man får se hur Batman kommer till och varför just Batman var Bat och inte, tja, t.ex. Eagleman. Man får se hela historien om Batman. Från början till cliffhanger ;)
Betyg 5/5
Secret Window, baserad på en roman av Steven King. En äckligt bra handling, man är fastklistrad redan efter fem minuter. Riktigt spännande är den också, men slutet var ganska skruvat -men sånt gillar vi :]-
En av de bästa filmer jag nånsin sett, utan tvivel.
Jag rekommenderar den starkt till alla :)
5/5
X-Man the last stand
Ganska bra får en 3/5
Saw IV 5/5, den bästa hitills.
Secret Window, kan bara hålla med på han som posta längre upp. Skitbra.