💬
Logga in
Fuska.se

Senaste Film...

181 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling Karamellkungen

Titel Undisputed

Alternativ Titel Iceman

Genre Drama

Handling Filmen handlar om Iceman, den regerande boxningsmästaren i världen, han döms till några år i fängelse för våldtäkt som ska avtjänas på Sweetwaterfängelset. Sweetwaterfängelset ligger i Mojaveöknen och är ett toppmodernt och hårdbevakat fängelse. I det här fängelset så styrs rangordningen efter vem som är den regerande mästaren i boxning på fängelset. Monroe Hutchen är den regerande mästaren, en före detta högt rankad tungviktsboxare, som har vunnit 68 matcher under 10 år. En gangsterboss i fängelset som är en riktig boxningsentusiast fixar en match i mellan Iceman & Monroe Hutchen.

Regissör Walter Hill

Manus Walter Hill, David Giler

Skådespelare Wesley Snipe & Ving Rhames

Åsikt om filmen Detta är en dålig film med uselt skådespeleri. Manuset är förskräckligt dåligt. Jag menar alla så kallade sympatiska scenerna med Wesley Snipe är så dåliga och matchen är alldeles för innehållslöst. Filmen har den små snuttar med skön stämning, med relativt bra skådespeleri, men det hjälper inte för att höja den här B-filmens betyg.

Betyg 2/5.

14 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #142

28 Veckor Senare

Filmen handlar om fortsättningen(28 Dagar Senare)Då nästan alla smittade har dött av svält och man har börjat bygga upp ''London'' igen.Men dom kommer tillbaka och uppror och kaos sker,militären bestämmer sig för att döda allt som rör sig.Man får följa en liten flyktgrupp på väg till säkerhet.

3.7/5

Nivå 0 · Nykomling

28 Weeks Later. Ganska bra uppföljare till Danny Boyles "28 dagar". Storyn kanske är lite tunnare än förra gången, och slutet lite otillfredsställande, men det är ändå bra underhållning. Betyg: 3/5

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling Karamellkungen

Titel Rocky 5

Originaltitel Rocky V

Genre Drama

Handling I den femte Rocky- filmen så kommer Rocky hem i från matchen i mot ryssen. Han upptäcker att en finansman har lyckats sno åt sig alla hans pengar. Han tvingas dessutom att lägga boxningshandskarna på hyllan efter en hjärnskada. Rocky tvingas då att flytta till ett slitet område i södra Philadelphia med sin familj. Men Rocky mår bättre när han blir manager åt den duktige boxaren Tommy Gun. Rocky lär ut allt han kan om boxning och engagerar sig mycket i hans träning. De umgås och tränar dygnet runt och detta ger resultat då han börjar vinna allt fler matcher. Men hans son vill inte umgås med honom längre utav någon anledning han först inte känner till. Dessutom så har Tommy förrått honom och fått en ny manager, han får en titelmatch och vinner världsmästaretiteln. Pressen tror att det är en uppgjord match och de gillar absolut inte att han har lämnat Rocky Balboa. Tommy förnedrar då honom offentligt för att få honom att slåss…

Regi John G Avildsen

Manus Sylvester Stallone

Skådespelare Sylvester Stallone, Talia Shire, Burt Young, Sage Stallone, Burgess Meredith, Tommy Morrison.

Åsikt Det man kommer ihåg mest ifrån filmerna är oftast själva matchen, därför är nog den här filmen den sämsta utav de fem första. Det är en bra och annorlunda match i slutet som jag tycker mycket om. Det är den sämsta för de andra matcherna har mer spänning. Det är också den sämsta filmen för alla andra filmer (kanske inte 4:an) har mycket bättre handling med fler intriger. Filmen får väl duga som en slags avslutning på alla filmer, nja en knapp 3:a.

Betyg En mycket svag 3/5.

Nivå 0 · Nykomling

White Noise 1 och 2, jag säger bara "nära-döden upplevelse". Bättre skräckfilmer har jag aldrig sett, det är så en riktig skräckfilm ska vara ^^

4/5

15 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling

Kollade just på "hot chick" inget extremt men sevärd :)

Nivå 0 · Nykomling

Superman returns

Ganska bra får 3/5

16 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling

I am legend.

trökig, och använde sig inte ens av slutet som står i boken:(

den får 1/5

19 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling

The rock: 5/5 mycket sevärd!!

(9/10)

Nivå 0 · Nykomling

Ghost Rider: 3/5.

Väldigt snyggt gjord och bra action, men resten var mindre bra.

Nivå 0 · Nykomling

I am Legend

Ganska bra enligt mig. Jag gillar såna filmer.

Men den var lite lam. För jag tyckte inte att man fick se så mycket av vad han gjorde när det var ljust ute...

På något vis tycker jag att han var där själv för kort tid...

Ojdå, glömde religionslektionen :P

Passion of Jesus (eller något sånt hette den)

Jag tyckte den var lite blodig :D

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Creep. Det är en engelsk skräckfilm så jag förväntade mig inte så mycket av den men den var rätt bra.

4/5

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Creep. Det är en engelsk skräckfilm så jag förväntade mig inte så mycket av den men den var rätt bra.

4/5

Samma här ^_^

30 Mar 2008
Nivå 0 · Nykomling

Starship troopers

Ett ord bara : OTROLIGT!!!

5/5

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #155

Family Guy:Blue Harvest

4/5

Jag vet inte om man kan kalla det för en film(45 min) men bra och rolig var den i alla fall.

Nivå 0 · Nykomling

I Am Legend 9/10 Ganska bra, men trodde den skulle vara bättre. Efter den så såg jag Morgan Påhlsson: Världsreporter Den får också 10/10, den va skitbra!!!

Nivå 0 · Nykomling

This is sparta Hahaha vad rolig den va! 5/5 :lol:

Oj juste såg ju en igår :P

Bron till terabitia ganska bra faktiskt 4/5

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Wedding Crashers 1/5 typisk modern komedi-film, d.v.s. inte bra alls...

Nivå 0 · Nykomling

Gudfadern 2, 10/10

House of 1000 corpses, 7/10

(uppföljaren till House of 1000 corpses) Devil's Rejects 10/10, f*n vilket bra slut den filmen hade

31 Mar 2008
Nivå 0 · Nykomling

Meet The Spartans

-10/5 Asdålig och knäpp film som roar amerikaner en stund.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in