Efter ett och ett halvt års spelande av WoW har jag nu tröttnat, pensionerat min rogue och börjat se mig om efter nytt mmo. Sagan om ringen mmo:et verkade lovande, men sedan visade det sig att man inte kunde vara ond, tråkigt. Så istället funderar jag på att äntligen testa GW, med eller utan expansioner. För att bättre kunna bestämma om spelet är värt pengarna skulle jag vilja ha hjälp att svara på några frågor:
1. Vad jag har förstått finns det tre olika expansioner till GW; Factions, Nightfall och Prophecies. Förutom det finns det, antar jag, någon slags grundversion. Frågan är, är det värt att köpa alla expansionerna, och i så fall, vilken ska jag börja med?
2. Inget hoppande, och inget simmande, men finns det några andra märkliga restriktioner typ osynliga väggar eller trappor som inte går att gå upp för? Eller är det bara ett rykte att det inte går att hoppa eller simma?
3. Hur pass likt WoW är GW? Känner man igen sig fort eller är det helt annorlunda?
4. Jag har sett några videos på youtube (mest pvp) där interfacet ser olika ut, finns det addons som i wow eller är dessa olagliga? (att använda gw-anpassade mods i gw alltså)
5. Efter att ha leta lite på gw:s oficiella sida hittade jag inget forum, så förutom fuska var kan man vända sig för att få hjälp med spelet?
det var allt just nu, kanske kommer på mer senare.