Hoppa till innehåll

Gratis Host


Thunder
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Jag behöver en gratis host som php kod funkar på.

 

Just nu använder jag freehostia men den buggar sig så ibland kan man inte logga in å ändra hemsidan och ibland går det inte ens att besöka sidan man har gjort.

 

Så vart kan jag hitta en som funkar bra?

 

Oj glömde java script ska hällst funka också men inget nödvändigt.

Redigerat av Thunder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 48893

newsit.es

20gb utrymme

300gb bandbredd

stöder php

stöder .htaccsess om man betalar för det med deras motsvarighet till fuskamynt i deras forum

INGEN REKLAM! :D

stöder INTE CGI, och det suger

uppladdning via ftpprogram eller webbläsaren.

läs mer där

 

själv använder och rekommenderar jag den här hosten.

Redigerat av 48893
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

newsit.es

20gb utrymme

300gb bandbredd

stöder php

stöder .htaccsess om man betalar för det med deras motsvarighet till fuskamynt i deras forum

INGEN REKLAM! :D

stöder INTE CGI, och det suger

uppladdning via ftpprogram eller webbläsaren.

läs mer där

 

själv använder och rekommenderar jag den här hosten.

den funkade bra men när man gör en sida så blir det bara text hur gör man så html funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då är det inte fel på hosten, utan själva koden. Det finns jättemånga html tutorials.

JavaScript.nu (finns html också)

EchoEcho.com (tutorials > html)

 

Prova öppna html filen som du har på datorn, så ser du att den är likadan.

Byt namnet på filen till index.html, då blir den förstasidan när man går in på addressen.

Redigerat av 48893
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Destiny

Thunder: Det funkar att ha både html kod och php på samma sida bara du sparar som .php. Men eftersom det är .php så måste du linka hela adressen till index. Som t.ex. www.namn.se/index.php och inte bara www.namn.se.

Redigerat av Destiny
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är ju det jag har gjort

 

jag fortsätter med freehostia

 

Jag har ju gjort det den heter index.php och när jag går in på den så är det: mittnamn.newsit.es/index.php

 

nej, jag måste byta nu kan jag inte ändra igen

 

någon som har en annan gratis host?

Redigerat av Thunder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Thunder: Det funkar att ha både html kod och php på samma sida bara du sparar som .php. Men eftersom det är .php så måste du linka hela adressen till index. Som t.ex. www.namn.se/index.php och inte bara www.namn.se.

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!

 

om den heter index.php så behöver man inte gå in på blabla.newsit.es/index.php, utan bara blabla.newsit.es. det e ju därför den ska heta index... <_<

Redigerat av 48893
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Thunder: Det funkar att ha både html kod och php på samma sida bara du sparar som .php. Men eftersom det är .php så måste du linka hela adressen till index. Som t.ex. www.namn.se/index.php och inte bara www.namn.se.

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!

 

om den heter index.php så behöver man inte gå in på blabla.newsit.es/index.php, utan bara blabla.newsit.es. det e ju därför den ska heta index... <_<

 

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!

Haha. Vad kul att säga emot.

Det är inte av nödvändighet inställt på att index.php ska vara en indexfil. Har provat vissa gratishostar som inte hade ställt in det (deras servrar var också dåliga).

Redigerat av Shaitan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Thunder: Det funkar att ha både html kod och php på samma sida bara du sparar som .php. Men eftersom det är .php så måste du linka hela adressen till index. Som t.ex. www.namn.se/index.php och inte bara www.namn.se.

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!

 

om den heter index.php så behöver man inte gå in på blabla.newsit.es/index.php, utan bara blabla.newsit.es. det e ju därför den ska heta index... <_<

 

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!

Haha. Vad kul att säga emot.

Det är inte av nödvändighet inställt på att index.php ska vara en indexfil. Har provat vissa gratishostar som inte hade ställt in det (deras servrar var också dåliga).

 

frac.dk är ganska bra
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Thunder: Det funkar att ha både html kod och php på samma sida bara du sparar som .php. Men eftersom det är .php så måste du linka hela adressen till index. Som t.ex. www.namn.se/index.php och inte bara www.namn.se.

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!

 

om den heter index.php så behöver man inte gå in på blabla.newsit.es/index.php, utan bara blabla.newsit.es. det e ju därför den ska heta index... <_<

 

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!

Haha. Vad kul att säga emot.

Det är inte av nödvändighet inställt på att index.php ska vara en indexfil. Har provat vissa gratishostar som inte hade ställt in det (deras servrar var också dåliga).

 

Men på newsit.es är det så, och det vet jag för att jag har en egen sida där.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...