Hoppa till innehåll

Synpunkter Angående ”bästa Avatar/banner/bild”-tråden


Gimcor
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag anser inte mig själv som en särskilt stor konstnär, eller gör bilder för att få beröm av andra. Jag gör det nästan uteslutande för att det är roligt (med undantag för den bilden du har där, den gjorde jag bara för att någon annan skulle bli nöjd så jag fick fm).

 

Det är också så man börjar, med tutorials, och det tar ett bra tag innan man kan göra något snyggt och nyskapande. Snyggt blir det nog inte om man ska lära sig själv helt och hållet. Man utvecklas med tiden.

 

Man kan inte börja måla innan man vet hur man ska använda penseln, photoshop är penseln, men en väldigt komplicerad sådan. Sedan tycker jag du ska komma ihåg att vi är barn och inga konstnärer (åtminstone ser jag fortfarande mig själv som ett), barn som hänger på en spelsida, inte på en konstsida. Därför är det inte så konstigt att det ännu inte finns någon här som lärt sig behärska penseln.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag anser inte mig själv som en särskilt stor konstnär, eller gör bilder för att få beröm av andra. Jag gör det nästan uteslutande för att det är roligt (med undantag för den bilden du har där, den gjorde jag bara för att någon annan skulle bli nöjd så jag fick fm).

 

Det är också så man börjar, med tutorials, och det tar ett bra tag innan man kan göra något snyggt och nyskapande. Snyggt blir det nog inte om man ska lära sig själv helt och hållet. Man utvecklas med tiden.

 

Man kan inte börja måla innan man vet hur man ska använda penseln, photoshop är penseln, men en väldigt komplicerad sådan. Sedan tycker jag du ska komma ihåg att vi är barn och inga konstnärer (åtminstone ser jag fortfarande mig själv som ett), barn som hänger på en spelsida, inte på en konstsida. Därför är det inte så konstigt att det ännu inte finns någon här som lärt sig behärska penseln.

Vare sig man är barn eller vuxen ska man även kunna tåla kritik, därför måste trådar som denna få komma upp till ytan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser inte mig själv som en särskilt stor konstnär, eller gör bilder för att få beröm av andra. Jag gör det nästan uteslutande för att det är roligt (med undantag för den bilden du har där, den gjorde jag bara för att någon annan skulle bli nöjd så jag fick fm).

 

Det är också så man börjar, med tutorials, och det tar ett bra tag innan man kan göra något snyggt och nyskapande. Snyggt blir det nog inte om man ska lära sig själv helt och hållet. Man utvecklas med tiden.

 

Man kan inte börja måla innan man vet hur man ska använda penseln, photoshop är penseln, men en väldigt komplicerad sådan. Sedan tycker jag du ska komma ihåg att vi är barn och inga konstnärer (åtminstone ser jag fortfarande mig själv som ett), barn som hänger på en spelsida, inte på en konstsida. Därför är det inte så konstigt att det ännu inte finns någon här som lärt sig behärska penseln.

Om du vill ha fm så är det bara göra som de andra:

Skriv onödiga kommentarer om bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser inte mig själv som en särskilt stor konstnär, eller gör bilder för att få beröm av andra. Jag gör det nästan uteslutande för att det är roligt (med undantag för den bilden du har där, den gjorde jag bara för att någon annan skulle bli nöjd så jag fick fm).

 

Det är också så man börjar, med tutorials, och det tar ett bra tag innan man kan göra något snyggt och nyskapande. Snyggt blir det nog inte om man ska lära sig själv helt och hållet. Man utvecklas med tiden.

 

Man kan inte börja måla innan man vet hur man ska använda penseln, photoshop är penseln, men en väldigt komplicerad sådan. Sedan tycker jag du ska komma ihåg att vi är barn och inga konstnärer (åtminstone ser jag fortfarande mig själv som ett), barn som hänger på en spelsida, inte på en konstsida. Därför är det inte så konstigt att det ännu inte finns någon här som lärt sig behärska penseln.

Om du vill ha fm så är det bara göra som de andra:

Skriv onödiga kommentarer om bilderna.

 

Vad jag vet får man inga fm när man skriver i det här forumet.

 

Selene: Hmm, ja så kan ju mitt inlägg också tolkas. Det var lite lång tid medan jag läste adrians första inlägg tills jag skrev, så jag måste ha glidit bort från ämnet...

 

Jag ska sluta krångla till det: Jag håller med dig Adrian i det du säger, det är bara det att de flesta här inte vet hur man gör egna bilder, man måste veta hur man gör innan man skan börja göra själv. Det gör många på det här, enligt dig, "tråkiga sättet". Du överdriver dock när du säger "alla", jag vet i alla fall en här på forumet som har en helt egen stil på sina bilder.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser inte mig själv som en särskilt stor konstnär, eller gör bilder för att få beröm av andra. Jag gör det nästan uteslutande för att det är roligt (med undantag för den bilden du har där, den gjorde jag bara för att någon annan skulle bli nöjd så jag fick fm).

 

Det är också så man börjar, med tutorials, och det tar ett bra tag innan man kan göra något snyggt och nyskapande. Snyggt blir det nog inte om man ska lära sig själv helt och hållet. Man utvecklas med tiden.

 

Man kan inte börja måla innan man vet hur man ska använda penseln, photoshop är penseln, men en väldigt komplicerad sådan. Sedan tycker jag du ska komma ihåg att vi är barn och inga konstnärer (åtminstone ser jag fortfarande mig själv som ett), barn som hänger på en spelsida, inte på en konstsida. Därför är det inte så konstigt att det ännu inte finns någon här som lärt sig behärska penseln.

Om du vill ha fm så är det bara göra som de andra:

Skriv onödiga kommentarer om bilderna.

 

Vad jag vet får man inga fm när man skriver i det här forumet.

 

Selene: Hmm, ja så kan ju mitt inlägg också tolkas. Det var lite lång tid medan jag läste adrians första inlägg tills jag skrev, så jag måste ha glidit bort från ämnet...

 

Jag ska sluta krångla till det: Jag håller med dig Adrian i det du säger, det är bara det att de flesta här inte vet hur man gör egna bilder, man måste veta hur man gör innan man skan börja göra själv. Det gör många på det här, enligt dig, "tråkiga sättet". Du överdriver dock när du säger "alla", jag vet i alla fall en här på forumet som har en helt egen stil på sina bilder.

 

Vad jag vet så har jag BARA skrivit i detta forum + lite i PC. Man FÅR fm av detta forum. :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv håller jag med dig till fullo. Dessa bilder är ju inte precis ngt bevis på skicklighet på ngt sätt alls IMO, eftersom det enda de gör är att ha ngn effekt som bakgrund, slänga på en copyright-skyddad bild och en text och sedan kanske ha ngt filter på det. Oooootroligt kreativt.

 

Själv föredrar jag att aldrig använda effekter eller filter då de inte visar skicklighet på ngt sätt utan bara "WOW, kolla vad jag har gjort! Jag klickade lite på några knappar och så blev det så här! =D Jag e sååå bäst."

 

Sen är jag kanske inte världens kreativa person alltid. Vilket tydligt kan synas på mina bilder. Men de är iaf mycket mer egenskapande än alla dessa j*vla banners som man ser överallt >_>.

 

Ursäkta, men jag tycker bara att det är för jävligt.

 

EDIT:

Snyggt blir det nog inte om man ska lära sig själv helt och hållet.
OK, och hur kunde då gamla konstnärer rita snyggt utan att det funnits några tidigare konstnärer?? Själv har jag aldrig läst ngn rit-tutorial. Jag kanske inte ritar så snyggt men trots att jag inte läst ngn tutorial så har jag utvecklats enormt sen när jag började rita i GIMP för ca ett halvår sedan. Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EDIT:

Snyggt blir det nog inte om man ska lära sig själv helt och hållet.
OK, och hur kunde då gamla konstnärer rita snyggt utan att det funnits några tidigare konstnärer??

 

De första "konstnärerna" (vad du nu menar med det) var inte 13 åringar på ett spelforum. Det var säkerligen personer som var starkt intresserade utav konst.

 

Visst, du lär dig mycket utan tutorials, men du hade lärt dig ännu mer med tutorials.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...