Ja, idag hände nåt konstigt med min bästa vän. Datorn alltså.
Hade haft den på ett tag och varit iväg och gjort massa grejor, så när jag kommer hem står det nåt om nåt otillåtet antal cylindrar eller liknande, jag fattade ingenting och rebootade. Datorn bootar windows, men det fryser helt och jag tvingas än en gång reboota.
Denna gång så bootas inte windows alls, men börjar iaf att laddas. Men dom 3 blåa plupparna går bara 2 varv innan datorn automatiskt startar om. Provar linux. Funkar ungefär som första booten med windows, hakar sig medan den laddar grejor, nautilus-grejen syns fortfarande.
Provar linux igen, då bootar det och funkar fint, förutom att den inte hittar _NÅGON_ av mina hårddiskar, inte ens den som linux körs ifrån (windows ligger på samma).
Fipplar lite, och nu hittar den iaf min andra hårddisk där jag har massa shit, men den hittar fortfarande inte windows delen av sin egen disk, men linux filsystem finns iaf.
så, formatera går ju alltid, men jag har typ 10h speltimmar på oblivion jag gärna hade sparat, och några replays från wc3 osv.
Nån som har nån aning om vad som är fel och vad jag kan göra åt saken?
(nej, det är inte damm, och båda diskarna hittas i bios)
Tack på förhand // Ozoon