Hoppa till innehåll

Gå Ner I Vikt...


Gäst trunks_
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst trunks_

Hej!

 

Jag är 13 år, väger 65kg och är 1.75cm lång..

 

Jag har en stor mage, vill gå ner i vikt.

 

Men hur?

 

Kan man bli small och gå ner i vikt genom att göra armhävningar, springa och träna magmusclerna?

 

Nån som har typ.. ett "Recept/Träningsschema" .. jag gillar inte alls min mage och bröst.. usch..

 

Räcker det med att bara springa? Mina armar, ben och alla andra delar i kroppen är inte lika tjocka som min mage.. annars ser jag spinkig ut, med stor mage.

 

Vill väga runt 56-59kg.. som alla andra i min längd, smala och snabba.

 

HJÄLP! AKUT!! ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst trunks_

ooh, ok..

 

Just nu är jag sugen på att äta korv med pasta och sås .. men då blir jag bara feeeeeeet..

1) så om jag som nu, är hungrig, men inte äter i några timmar ändå.. får mej inte att bli tjockare senare när jag äter, eller?

 

jag har ju hört att man inte ska äta hela tiden, sen har jag oxå hört att om man INTE äter mkt så blir man tjock o_O

 

GAAAAAAAH!! BLiR GALEN..

 

när jag vill gå upp i vikt går jag inte upp utan ner... när jag vill gå ner så går jag bara upp!! o_o

 

2) man kan väl inte bli tjock av att äta mycket frukt, eller? typ en banan och två-tre äpplen om dagen???

 

3) Jag dricker jätte mkt läsk, joice och saft.. om jag dricker bara vatten istället .. så kan jag väl inte bli tjockare bara av att dricka mkt vatten...

 

Det jag vill fråga är.. vad för ngt bör man äta eller dricka så att de bränner fett? Vatten är väl en bra sak och dricka!

Redigerat av trunks_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst InTech

1: Ät nyttigare mat, Och ta goda maten kanske varannan vecka minst..

2: Jo, Man kan bli tjock av att äta mycket frukt, Man rekomenderas att äta 5 frukter om dagen!

3: Jo, Du kan bli tjock av att dricka vatten, Men drick normalt med allt, Och inte bara för att du vill ha, Om du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EDOBEM

Det var en snubbe som fick åka till sjukhus för att han var för tjock och han tyckte det var konstigt för han åt ju bara nyttiga saker t ex. 45 apelsiner per dag

 

Försök motionera lite och ät nyttigare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Jag är 13 år, väger 65kg och är 1.75cm lång..

 

Jag har en stor mage, vill gå ner i vikt.

 

Men hur?

 

Kan man bli small och gå ner i vikt genom att göra armhävningar, springa och träna magmusclerna?

 

Nån som har typ.. ett "Recept/Träningsschema" .. jag gillar inte alls min mage och bröst.. usch..

 

Räcker det med att bara springa? Mina armar, ben och alla andra delar i kroppen är inte lika tjocka som min mage.. annars ser jag spinkig ut, med stor mage.

 

Vill väga runt 56-59kg.. som alla andra i min längd, smala och snabba.

 

HJÄLP! AKUT!! ._.

Kulmage? Jag har hört att det tyder på stress. Jag vill åxå gå ner i vikt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har ju hört att man inte ska äta hela tiden, sen har jag oxå hört att om man INTE äter mkt så blir man tjock o_O

Ett fel många gör är att skippa maten och äter bara en STOR måltid om dan, har hört man blir bara tjockare av det. Jag föreslår att du äter 2 gånger om dan (ta med frukost om du vill) och se till att du inte blir proppmätt. Se oxå till att det inte e nån j*vla BigMac CO plus meny xD.

 

Du är faktist längre än mej men jag väger 68kg o jag säger bara att jage långt från tjock o otränad. konstigt.

 

Börja på nåt gym och skäms inte. folk bryr sig inte så mkt som man tror, de har sina egna komplex.

 

edit: sen så har du inte växt färdigt, så det kanske jämnas ut senare.

 

edit2: undvik tyngder, det kan skada skelettet.

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ooh, ok..

 

Just nu är jag sugen på att äta korv med pasta och sås .. men då blir jag bara feeeeeeet..

1) så om jag som nu, är hungrig, men inte äter i några timmar ändå.. får mej inte att bli tjockare senare när jag äter, eller?

 

jag har ju hört att man inte ska äta hela tiden, sen har jag oxå hört att om man INTE äter mkt så blir man tjock o_O

 

GAAAAAAAH!! BLiR GALEN..

 

när jag vill gå upp i vikt går jag inte upp utan ner... när jag vill gå ner så går jag bara upp!! o_o

 

2) man kan väl inte bli tjock av att äta mycket frukt, eller? typ en banan och två-tre äpplen om dagen???

 

3) Jag dricker jätte mkt läsk, joice och saft.. om jag dricker bara vatten istället .. så kan jag väl inte bli tjockare bara av att dricka mkt vatten...

 

Det jag vill fråga är.. vad för ngt bör man äta eller dricka så att de bränner fett? Vatten är väl en bra sak och dricka!

1) Du ska äta, men inte småäta så fort du blir sugen. Tre eller fyra måltider per dag är lagom. Frukost, lunch, (mellanmål) och middag. INGENTING däremellan (jo, men bara vatten). Ät bara godis, läsk, chips, kakor m.m. en gång i veckan.

Sluta för guds skull inte äta, då blir du bara trött och sjuk. Sedan slutar det med att du småäter och som sagt blir tjockare.

 

2) Nej, man blir inte tjock av frukt. Inte i jämförelse med andra saker. Ät så mycket frukt du känner för, men kom ihåg att du behöver annan näring också. 4 eller 5 frukter om dagen är dock helt lugnt. (Inte ens frukt ska du äta mellan måltiderna)

 

3) Läsk och saft är inte nyttigt att dricka mycket av. Juice är samma sak som frukt i stort sett, drick så mycket du vill under måltiderna, men drick inte emellan måltiderna. Vatten kan du dricka hur mycket du vill och när du vill.

 

Det finns ingen mat som höjer fettförbränningen, bara sådan som avgör mindre när det förbränns. Att börja med någon sport eller gå på gym är det som hjälper aldra mest om man vill gå ned i vikt.

 

Fality: Du är äldre och vikten är nog som du sa mer jämnt fördelad på dig. Vikten kanske också består av mer muskler än fett. Om man är tjock som liten ökar risken att det följer med upp i vuxenlivet. Man ska inte förlita sig på att vikten kommer fördelas ut automatiskt.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...