Hoppa till innehåll

Gå Ner I Vikt...


Gäst trunks_
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

gör jag ju... nån gång i månaden, tjuvröcker..

 

särisöt, hjälper det :o

 

jag har funderat på skita i det och bara fortsätta äta som jag altid gör, är inte så tjock, bara en stor mage.. T.T

 

Men vill fortsätta att bliii smaaaaaaaallllll (: x]

räcker inte, minst 5 i veckan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst trunks_

att äta 1 gång i veckan t ex kebabrulle , (skräpmat) när man varit i stan är väl inte så farligt väl :o

 

jag menar.. liksom 1 gång i veckan, dessutom kebabrulle innehåller ju bra saker.. grönsaker,bröd och "kebab-kött".

 

Men vad ska man äta till frukost då?

Jag åt, idag, två makor med mjukost och gurka. 1 glas mjölk.

 

E de bra?

 

Och en sak till..

 

hur man tränar ryggen fattar jag inte, eller jo lite.. men det känns inte i ryggen.. men i andra ställen :o :o :huh:

Redigerat av iTACHiiKiD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att äta 1 gång i veckan t ex kebabrulle , (skräpmat) när man varit i stan är väl inte så farligt väl :o

 

jag menar.. liksom 1 gång i veckan, dessutom kebabrulle innehåller ju bra saker.. grönsaker,bröd och "kebab-kött".

 

Men vad ska man äta till frukost då?

Jag åt, idag, två makor med mjukost och gurka. 1 glas mjölk.

 

E de bra?

 

Och en sak till..

 

hur man tränar ryggen fattar jag inte, eller jo lite.. men det känns inte i ryggen.. men i andra ställen :o :o :huh:

Kebab är inte farligt att äta en gång i veckan, men om du vill gå ned i vikt bör du hoppa över det. Precis som hummerpojken sade behöver du jogga en bra bit innan du förbrukat all energi som du får av kebaben. All energi som inte förbrukas blir till fett. Kebab innehåller mycket energi. Så om du inte är villig att lägga till en stunds träning för varje kebab bör du inte äta det.

 

Ryggen kan du träna genom att lägga dig på mage och sträcka armarna rakt ut, sedab vända upp huvudet så långt du kan. Sedan lyfter du överkroppen så långt du orkar men håller kvar benen på marken. Håll kvar överkroppen en stund och sänk sedan ner den. Upprepa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst iTACHiiKiD

ooh.. jag gjorde tvärtom, sprang och sen efter några timmar åt kebabrulle!! :/

 

skit samma,pallar inte göra ngt nu förutom att undvika kebab då ..

 

Nudlar då? Vad säger ni om Nudlar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igentligen ska man äta efter att man har tränat och inte innan, äter man och springer genast så ökar man risker för skador i blindtarmen. Efter att du ätit efter träning så byggs dina muskler upp av energi som proteiner, fettet gör så att du orkar träna, men förbrukas inte dem som inte behövs längre så lagras dem i fettcellerna.

Nudlar är bästa snabbmatsalternativet enligt mig, de mättar fort, gott, lätt och förbruka energin ifrån den.

Bättre alternativ av alla pastarätter tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

När det gäller mat i allmänhet så är det okej om du äter en pizza eller kebab i veckan. Försök äta pasta eller ris istället för potatis, för man måste äta 3 gånger mer potatis än pasta för att bli mätt(!)

 

Kolla vad Ozoon skrev om att träna, han är smart den killen

 

När det gäller joggningen så skulle du kunna lägga in ett pass på söndagen också, så att du inte är still 4 dagar i rad. Din tid är bra, jag orkar inte ens jogga 400 meter, så för mig skulle det ta 9-10 minuter att jogga/gå den sträckan. xD

 

När du kommer hem från skolan så kan du äta en macka och mjölk eller en liten sallad (frukt eller grönt väljer du själv) eller något litet. Det ska ju bara fylla det lilla som magen hunnit smälta sen lunchen. ;]

 

 

 

att äta 1 gång i veckan t ex kebabrulle , (skräpmat) när man varit i stan är väl inte så farligt väl :o

 

jag menar.. liksom 1 gång i veckan, dessutom kebabrulle innehåller ju bra saker.. grönsaker,bröd och "kebab-kött".

 

Men vad ska man äta till frukost då?

Jag åt, idag, två makor med mjukost och gurka. 1 glas mjölk.

 

E de bra?

 

Och en sak till..

 

hur man tränar ryggen fattar jag inte, eller jo lite.. men det känns inte i ryggen.. men i andra ställen

Det är en lagom frukost. Tänk på att äta fiberrik mat på morgonen, så försök äta ett mörkare bröd. Vanligt vitt bröd är en massa tomma kalorier och socker. Jag själv mår bara dåligt av vitt bröd. :P Fil eller någon lätt yoghurt är också att rekommendera, det håller igång matsmältningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Draghon, det var några läkare som kom till vår skola och skulle prata om hur man skulle ta hand om sin hälsa.

De sa att springer man inom en timme eller en halv timme efter att man ätit så finns det risk att tarmarna skadas.

Jag bara lyssnade så :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst iTACHiiKiD

ooh, men kan vi inte skippa söndagen =/

 

Den vägen tycker jag e super läskig, och det e inte varje idrottspass (onsdag,torsdag,fredag) jag får göra det. och då jag gör det så är det minst 1 annan som oxå gör det, vår klass är full med massa otränade killar, men även de som är super tränade o_o

 

men ja, om frukosten har du inte sagt något "Draghon" , det e ju du som nästan kan bäst x]

 

Två makor med Ost och Gurka eller Mjukost Och gruka/paprika, 1 glas mjölk.

 

Vad sägs om det?

 

Förresten. Fisk, äter jag inte, hatar det, kan inte.. Kyckling går inte heller, gillar inte det. Kan hända nångång.

Griskött äter inte vi i min familj, bara nötkött x] xD

 

Om jag räknar rätt äter jag 4-5 gånger om dagen med frukost =/ och det börjar ge resultat, min mage e mycket plattare änn innan! Men när jag typ ätit klart min mat så känns det som om jag har lust för en Risifruti Mana xD eller typ .. En Munk :o

 

GAAAAAAAAAAH O_O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ooh, men kan vi inte skippa söndagen =/

 

Den vägen tycker jag e super läskig, och det e inte varje idrottspass (onsdag,torsdag,fredag) jag får göra det. och då jag gör det så är det minst 1 annan som oxå gör det, vår klass är full med massa otränade killar, men även de som är super tränade o_o

 

men ja, om frukosten har du inte sagt något "Draghon" , det e ju du som nästan kan bäst x]

 

Två makor med Ost och Gurka eller Mjukost Och gruka/paprika, 1 glas mjölk.

 

Vad sägs om det?

 

Förresten. Fisk, äter jag inte, hatar det, kan inte.. Kyckling går inte heller, gillar inte det. Kan hända nångång.

Griskött äter inte vi i min familj, bara nötkött x] xD

 

Om jag räknar rätt äter jag 4-5 gånger om dagen med frukost =/ och det börjar ge resultat, min mage e mycket plattare änn innan! Men när jag typ ätit klart min mat så känns det som om jag har lust för en Risifruti Mana xD eller typ .. En Munk :o

 

GAAAAAAAAAAH O_O

Ta måndag om det känns bättre. Och du måste ju inte jogga runt just den slingan. Hitta något annat ställe! Eller hoppa hopprep i 10 minuter? Kom på något du tycker är skoj, där du rör på hela kroppen så att du kan träna din kondition.

att äta 1 gång i veckan t ex kebabrulle , (skräpmat) när man varit i stan är väl inte så farligt väl :o

 

jag menar.. liksom 1 gång i veckan, dessutom kebabrulle innehåller ju bra saker.. grönsaker,bröd och "kebab-kött".

 

Men vad ska man äta till frukost då?

Jag åt, idag, två makor med mjukost och gurka. 1 glas mjölk.

 

E de bra?

 

Och en sak till..

 

hur man tränar ryggen fattar jag inte, eller jo lite.. men det känns inte i ryggen.. men i andra ställen

Det är en lagom frukost. Tänk på att äta fiberrik mat på morgonen, så försök äta ett mörkare bröd. Vanligt vitt bröd är en massa tomma kalorier och socker. Jag själv mår bara dåligt av vitt bröd. :P Fil eller någon lätt yoghurt är också att rekommendera, det håller igång matsmältningen.Citerar mig själv angående frukosten.

 

Tja, om du inte gillar det kan du ju inte göra något åt det. Tycker du om linser eller bönor då? Det är ju bättre än kyckling iallafall. Sen kan du ju skaffa omega3 piller som tillskott, det är bra fett som hjälper kroppen att bli av med dåligt fett.

 

Munken ska du akta dig för. =P MannaFrutti vet jag inte så mycket om. Kanske göra det till en grej du äter sällan. ^__^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...