Hoppa till innehåll

Gå Ner I Vikt...


Gäst trunks_
 Dela

Rekommendera inlägg

Ät vid hyffsat fasta tider. Och skippa småtuggandet mellan måltiderna.

Ät gott istället för mycket.

 

Har för mig att de brukar nämna ungefär de sakerna i "hälsoprogram".

 

Redigerat av Zimens
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mega93

Du ska INTE äta annorlunda - Som ung är det viktigt att man får i sig ordentligt med mat, och att äta för mycket "hälsosam" mat blir i slutändan ohälsosamt.

Ät vad du vill men se till att alltid äta sallad också ;)

 

Sen är det bara att träna och röra på dig mycket. De som är lite tjockare som barn blir oftast kraftiga som vuxna, dvs starkare då de fått bära omkring på ett par kilo extra i flera år, och sen när de tränar så omvandlas fettet till muskler (Inte bokstavligen men det blir ju typ så).

 

Ät ordentligt (dvs inte skräpmat, gärna mycket kött, potatis, ris och sallad) och rör på dig mycket, kanske börja med ett par situps varje morgon som du sedan gradvis ökar alltsom du blir mer vältränad.

 

Helt platt mage har man sällan som ung. Detta beror på att man inte växt färdigt och en full magsäck samt urinblåsa kan få ens mage att likna något av en ölmage. Detta kan också hjälpas med regelbundna situps eller magövningar för att få större magmuskler.

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Citerar mig själv angående frukosten.

 

Tja, om du inte gillar det kan du ju inte göra något åt det. Tycker du om linser eller bönor då? Det är ju bättre än kyckling iallafall. Sen kan du ju skaffa omega3 piller som tillskott, det är bra fett som hjälper kroppen att bli av med dåligt fett.

 

Munken ska du akta dig för. =P MannaFrutti vet jag inte så mycket om. Kanske göra det till en grej du äter sällan. ^__^

Falafel är en god rätt som är gjord på ärter (ärter innehåller i stort sett samma som linser och bönor). :)

 

Hummerpojken: Man ska inte springa direkt efter maten, man måste ju smälta den först. :o

Det är efter maten är smält man har energin i kroppen. Angående om du (iTACHiiKiD) ska springa före eller efter spelar det ingen roll, om du springer före bränner du all energi du har i kroppen då, och du har du plats för din kebab.

 

Det viktiga är inte det, tänk att du för varje kebab du äter får 3+, och för att motsvara dem måste du röra på dig en stund för att få 2-. Vi säger att du för en vanlig portion mat bara får 1+ Vilket du bränner bort bara genom att växa och röra på dig som du gör en normal dag.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst iTACHiiKiD

okej men liksom muslimer dom fastar ju just nu, för det är ju deras högtid enligt religion , och dom äter inte hela dagen men senare på kvällen när solen går ner så får dom äta hur mkt dom vill.

 

Jag är muslim och brukar fasta..

 

Är inte risken värre när man fastar att bli tjock?

 

Liksom alla timmar man inte äter ngt och senare på kvällen så äter man ju jätte mkt ..

 

Men o andra sidan, om man inte äter ngt hela dagen och äter nyttigt på kvällen blir man inte så jätte tjock? Eller vad säger ni ..

 

- INGA KOMMENTARER OM RELIGION MM. -

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Falafel är en god rätt som är gjord på ärter (ärter innehåller i stort sett samma som linser och bönor). :)

Yes, box. Kikärtor för att vara exakt faktiskt, ärtor är tråkigt medans kikärtor är mumma.

 

okej men liksom muslimer dom fastar ju just nu, för det är ju deras högtid enligt religion , och dom äter inte hela dagen men senare på kvällen när solen går ner så får dom äta hur mkt dom vill.

 

Jag är muslim och brukar fasta..

 

Är inte risken värre när man fastar att bli tjock?

 

Liksom alla timmar man inte äter ngt och senare på kvällen så äter man ju jätte mkt ..

 

Men o andra sidan, om man inte äter ngt hela dagen och äter nyttigt på kvällen blir man inte så jätte tjock? Eller vad säger ni ..

 

- INGA KOMMENTARER OM RELIGION MM. -

Risken är större att lägga på mer vikt ja, om man vräker i sig en massa mat när det är kväll. (Vilket egentligen förstör poängen med fastan om man tänker efter rent poängmässigt.) Ät nyttiga saker, inte för mycket dadlar! ;P

 

Tänk inte på det, för att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt så ka man äta regelbundna måltider. Din kropp tar skada om man håller på att fasta hela dagen och äta sen på kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att fasta är ett dumt val om man tänker gå ner i vikt. Att svälta hela dagen, sen kasta i sig skit mycket kolhydrater och fett ökar din vikt kraftigt och du kommer få ont i magen också. Tips, tugga inte mycket tuggumi, de lurar magen och bildar magsyra när du inte ätit något. Så då blir du hungrigare!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst iTACHiiKiD

omg .. men om man inte äter mkt på kvällen?

 

 

jag har testat innan.. liksom man svälter hela dagen.. men när det blir mörkt.. och dags att äta..

så räcker det med att ta ett tug.. och sen känner jag mej redan mätt..

 

Så jag e den typen som inte vräker i mig.

 

Kommer typ äta lite pasta kanske en korv med eller någon köttbulle lite sallad och dricka ngt efter.

 

Sen så sover jag.. vaknar igen och gör samma sak. Men fastar bara på helger isåfall, liksom skola går inte. Svårt att koncentrera sej på arbetet ifall man har hel tom mage och specielt i vår klass, som är högljud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fasta ger bara resultat så länge du inte käkar något, vilket är idiotiskt då kroppen bara tar skada av det. Kroppen tänker såhär;

"Ingen mat på jättelänge, det verkar som om det är en period av svält just nu... *mat kommer in i kroppen* ÅH MAT nu ska vi fylla på fettreserven!"

Vilket resulterar i att du blir fetare. :/

 

Tänk inte på att fasta och banta.. det ger snabba resultat som försvinner lika fort som de visade sig när du börjar äta igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...