Hoppa till innehåll

Vilken Låt Tycker Du Om Mest?


Emomilol
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 1.3k
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Bara några korta inlägg till Kontroll.

 

"Jag är ingen f*n-boy, bara jävligt förbannad på nya band som tror att dem gör så hård musik hela tiden."

 

Så du menar att dead by april försöker vara hårda eller vad menar du med det...? Ett band som passar bra in på den benämningen är ju annars Slipknot.

 

"Men Slipknot är 100% mycket hårdare än DBA för f*n... "

 

Ja och? Hårt=bra? Nej hårdast är inte bäst jag är ledsen... Detta bevisar bara hur du resonerar och att du är en av alla dessa P12or som tror att du är cool för att du lyssnar på hårda-slipknot...

 

För att vara lite ontopic

 

Låter som jag lyssnar en del på den här veckan och är bland favoriterna just nu : Deliver us from Evil - Bullet for My Valentine & Blackened - Metallica

Redigerat av status
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kontroll

Bara några korta inlägg till Kontroll.

 

"Jag är ingen f*n-boy, bara jävligt förbannad på nya band som tror att dem gör så hård musik hela tiden."

 

Så du menar att dead by april försöker vara hårda eller vad menar du med det...? Ett band som passar bra in på den benämningen är ju annars Slipknot.

 

"Men Slipknot är 100% mycket hårdare än DBA för f*n... "

 

Ja och? Hårt=bra? Nej hårdast är inte bäst jag är ledsen... Detta bevisar bara hur du resonerar och att du är en av alla dessa P12or som tror att du är cool för att du lyssnar på hårda-slipknot...

 

För att vara lite ontopic

 

Låter som jag lyssnar en del på den här veckan och är bland favoriterna just nu : Deliver us from Evil - Bullet for My Valentine & Blackened - Metallica

Okej här, Cannibal Corpse gör hård-damp musik som är hårdare än Slipknot. Och jag hatar Cannibal Corpse. Förresten jag tror inte att jag är cool bara för att jag gillar Slipknot jag lyssnar på dem för att jag tycker att dem är bra. Slipknot är inte hårdast (vem bryr sig

*host* 40200 *host*

?) men Slipknot gör hård musik. Dem är musikaliska underverk, för alla i det bandet är bra på något. Corey Taylor bra på att sjunga (lyssna bara på Stone Sour), Joey Jordison (På trummor), Sid Wilson (Turntables) OSV OSV.

 

Och så gillar jag deras musikstil. Ok?

Redigerat av Kontroll
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slayer är bra, jag har inte sagt något om dem. Men jag hatar att du snackar skit om maggots och Slipknot. Så vad gör dem för musik då? Säg du då för f*n om du påstår att det inte är metal...lol

 

Men Slipknot är 100% mycket hårdare än DBA för f*n...

 

Förresten jag tror inte att någon bara kommer in och snackar skit på wikipedia, dem har ju för f*n 100 källor... Från intervjuer, fansites allt!

 

Slipknot är ju för f*n kungarna av Nu-Metal, tillsammans med Mudvayne och KoRn.

Enligt mig passar slipknot in under hårdrock, tycker inte det är tillräckligt tungt för metal.

NU-Metal är föresten bara ett namn.

http://metal-archives.com/index.php

i stort sett alla band som någonsin spelat riktig metal finns med på den sidan, finns ditt band inte med där så är det nog tyvärr inte metal.

 

men du har iaf rätt i att slipknot är hårdare än DBA.

 

 

btw, vad är det som gör slipknot till musikaliska underverk?

 

 

ontopic, bästa låt är svårt att säga men på senaste tiden har jag börjat lyssna mycket på gojira. favoritlåten är nog remembrance.

Redigerat av Arako
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kontroll

Slayer är bra, jag har inte sagt något om dem. Men jag hatar att du snackar skit om maggots och Slipknot. Så vad gör dem för musik då? Säg du då för f*n om du påstår att det inte är metal...lol

 

Men Slipknot är 100% mycket hårdare än DBA för f*n...

 

Förresten jag tror inte att någon bara kommer in och snackar skit på wikipedia, dem har ju för f*n 100 källor... Från intervjuer, fansites allt!

 

Slipknot är ju för f*n kungarna av Nu-Metal, tillsammans med Mudvayne och KoRn.

Enligt mig passar slipknot in under hårdrock, tycker inte det är tillräckligt tungt för metal.

NU-Metal är föresten bara ett namn.

http://metal-archives.com/index.php

i stort sett alla band som någonsin spelat riktig metal finns med på den sidan, finns ditt band inte med där så är det nog tyvärr inte metal.

 

men du har iaf rätt i att slipknot är hårdare än DBA.

 

 

btw, vad är det som gör slipknot till musikaliska underverk?

 

Hur duktiga dem är på det som dem spelar/sjunger.

 

Men vad ska man kalla Slipknot för genre då? Och KoRn och Mudnayne och dem? Det passar inte under genren hårdrock tycker inte jag för den här låten är hårdrock

och jag hittar ingen likhet mellen den och den här...

 

Så här står det på Spotify om Slipknot:

 

 

Slipknot

 

Slipknot's mix of grinding, post-Korn alternative metal, Marilyn Manson-esque neo-shock rock, and rap-metal helped make them one of the most popular bands in the so-called nu-metal explosion of the late '90s. But even more helpful was their theatrical, attention-grabbing image: the band always performed in identical industrial jump suits and homemade Halloween masks, and added to its mysterious anonymity by adopting the numbers zero through eight as stage aliases. Add to that a lyrical preoccupation with darkness and nihilism, and an affectionately insulting name for their fans ("Maggots"), and Slipknot's blueprint for nu-metal success was set.

 

Ännu en jämförelse mellan Accept (hårdrock) och Slipknot (Så kallade Nu Metal)

 

Slipknot

 

 

Ingen likhet alls.

 

Redigerat av Kontroll
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kontroll

Fast på metal-archives är Painface med, Slipknot hette Painface på den gamla goda tiden, så dem har med Slipknot på sätt och vis.

fast då spelade dom death metal.

 

Men det är ändå Slipknot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara några korta inlägg till Kontroll.

 

"Jag är ingen f*n-boy, bara jävligt förbannad på nya band som tror att dem gör så hård musik hela tiden."

 

Så du menar att dead by april försöker vara hårda eller vad menar du med det...? Ett band som passar bra in på den benämningen är ju annars Slipknot.

 

"Men Slipknot är 100% mycket hårdare än DBA för f*n... "

 

Ja och? Hårt=bra? Nej hårdast är inte bäst jag är ledsen... Detta bevisar bara hur du resonerar och att du är en av alla dessa P12or som tror att du är cool för att du lyssnar på hårda-slipknot...

 

För att vara lite ontopic

 

Låter som jag lyssnar en del på den här veckan och är bland favoriterna just nu : Deliver us from Evil - Bullet for My Valentine & Blackened - Metallica

Det är redig musik det ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...