💬
Logga in
Fuska.se

Nån Som Har En Kompis Som Jag?

42 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Nån Som Har En Kompis Som Jag? Som är snäll när man är ensam med han/hon, men sedan kaxig när man är med andra?

Jag har en kompis i klassen, som är jätteschysst när jag är med han själv.

Men sedan på skolan blir han asdivig, och säger att han är bäst på allting, han säger att han är snyggast osv.

Är det så för er också? Nån som ni känner, eller kanske någon i klassen?

Jag ska ta upp ett exempel hur han gör: På rasterna när vi spelar bandy, som dribblar han förbi en kille, som är "mindre bra" än alla andra. Så säger han "Ojdå, fintad, fintad! Jag äger ju alla här"

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

eeh? jaha, och..?

Kompisen verkar inte vara en bra. Han vill bara ha dig för sig säljv och han vill bara umgås med dig, inte att du ska umgås med ngåon annan. Det är hans vilja. Säg ifrån bara. Då kommer det att lösa sig.

Om jag har en sån kompis? Nä, har inte en kompis över huvudtaget.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag hade ett par på gymnasiet, men jag var ochså sån ibland så det jämnade ut sig i längden även om inte jag var lika jobbig som alla andra var.

7 Dec 2007
Nivå 2 · Novis

Malcolm i min klass är typ skjyst när jag är ledsen när ingen ser. Men när folk ser så ska han alltid mobba någon! <_<

8 Dec 2007
Nivå 6 · Fuskare

Japp, jag har en. Han är jättetrevlig när man är själv med honom, men när han är med en annan kille skämtar han hela tiden på andras bekostnad (och skämten är inte roliga, ingen skrattar, men han förolämpar folk).

Nivå 3 · Lärling

har oxå en sån kompis.

typ när man är mä ahn e han skit schysst men i skolan tror han att han är störst, bäst och vackrast. (inget av dom stämmer).

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Kompisen verkar inte vara en bra. Han vill bara ha dig för sig säljv och han vill bara umgås med dig, inte att du ska umgås med ngåon annan. Det är hans vilja. Säg ifrån bara. Då kommer det att lösa sig.

Om jag har en sån kompis? Nä, har inte en kompis över huvudtaget.

Synd för dig :(
Nivå 6 · Fuskare

Jag är sån, förutom att jag inte är snäll när man är ensam med mig heller :D

Fast jag är inte elak egentligen >_>

13 Dec 2007
Nivå 6 · Fuskare

brukar ju vara tvärtom, att man blir mer kaxig när man e med kompisar, men det kan ju vara som du sa också. fast jag har ingen sån kompis :)

Nivå 4 · Lärling

Jo jag har en sådan "kompis", han kan vara jätte mysig om man är själv eller om det är en till med. Men annars är han mest kaxig, små korkad, dum och oerhört irriterande ._.

14 Dec 2007

min bästa kompis har flyttat. han har fått andra kompisar nu. på msn pratar han aldrig med mej :( :( :(. han var min bästa kompis!

Senast ändrad:

15 Dec 2007
Nivå 4 · Lärling

Jag har vart så den här veckan.

Troligen så var det för att jag slog i huvudet och spräckte ögonbrynet på fotbollsträningen i måndags(vet ej hur...).

Men nu har jag märkt vad jag hållt på med och ändrat mig. Så igår så bad jag om ursäkt till några personer och så blev det lugnt mellan mig och dem.

18 Dec 2007
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

med andra?

Jag har en kompis i klassen, som är jätteschysst när jag är med han själv.

Men sedan på skolan blir han asdivig, och säger att han är bäst på allting, han säger att han är snyggast osv.

Är det så för er också? Nån som ni känner, eller kanske någon i klassen?

Jag ska ta upp ett exempel hur han gör: På rasterna när vi spelar bandy, som dribblar han förbi en kille, som är "mindre bra" än alla andra. Så säger han "Ojdå, fintad, fintad! Jag äger ju alla här"

O, ja.

Känner precis igen din situation.

Upplever det själv just i detta nu.

18 Jan 2008
Nivå 4 · Lärling

så är väll dom flesta ? dom anpassar sej efter sin omgivning... jag t.ex är rätt shysst säjer många, på nätet o telefon osv. men i verkligheten är ja killen som aldrig pratar, har mp3n på hög vol för att slippa höra andra, oO

19 Jan 2008
Nivå 4 · Lärling

En kompis är en kompis som verkligen finns där när man behöver dom. En kompis som ställer till med fanskap så fort det kommer en grupp så är det ingen kompis, utan det är en lögnare. Min åsikt punkt slut.

24 Jan 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

Vi har en i våran klass så är kaxig när vi är på skolan men sen så är han ganska snäll om man bara är typ 3 stycken.

2 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

Samma sak här han heter S*e* exakt samma sak med honom också

8 Feb 2008

Min föredetta kompis är as snäll mot mig när vi är själva men sen när han är med två andra killar då är han as kaxig :(

16 Mar 2008

Samma här när jag är själv med min Föredetta kompis då är han as skjyst men när han är med dom andra så tyup stör jag mig på att han är kaxig och ska låta cool :angry:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in