Median Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 (redigerat) Hej alla. Jag har stött på lite problem här med min hemsida. Jag vill, att när man trycker på en länk på första sidan så ska innehållet på den sidan komma upp i div boxen. Jag vet att det går med AJAX: <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec mauris augue, consectetuer sed, rhoncus ac... <a href="#" onclick="document.getElementById('text').style.display = 'block';">Läs mer</a></p> <p id="text" style="display:none;">Lorem ipsum bla bla bla...</p> Men då måste man ha all kod från den sidan i själva indexet, alltså startsidan. Så nu är min fråga.. Hur gör man så att en sia ska komma upp i diven utan att man ska behöva ha all kod på startsidan? Redigerat 5 November 2007 av Odet Citera
epaaj Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 Du kanske skulle ta och läsa på lite om AJAX. Jag kommer bara på den här sidan just nu. http://www.w3schools.com/ajax/default.asp Citera
Median Skrivet 5 November 2007 Författare Rapport Skrivet 5 November 2007 Hmph.. Kan väl läsa igenom det. Men jag tvivlar på att jag kommer finna lösningen. Och är nog desperat redan nu. Citera
Chainsawkitten Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 Med AJAX så laddar du in andra sidor. Men om du inte vill ha AJAX-koden på index-sidan så kan du ha den i en .js fil och inkludera. Citera
Median Skrivet 5 November 2007 Författare Rapport Skrivet 5 November 2007 Men för att AJAX saken ska fungera så måste jag ha all kod från sidan som ska laddas in när jag klickar på länken på Startsidan! (index.php) Citera
Chainsawkitten Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 Förstår inte vad du menar? Du måste inte ha en massa kod på startsidan. Vad startsidan gör är att ladda in de andra sidorna. Citera
Median Skrivet 5 November 2007 Författare Rapport Skrivet 5 November 2007 Nu fattar jag vad du menar. Du menar alltså att jag ska göra en .js fil och lägga alla koder där som jag behöver för att AJAX scriptet ska fungera och sen göra en include på startsidan? Citera
Median Skrivet 5 November 2007 Författare Rapport Skrivet 5 November 2007 (redigerat) Har fattat nu. Men nu har jag ett annat problem.. Nu provade jag att lägga till style="display:none; till div boxen så att den inte syns. Sen då provade jag att trycka på länken så att den skulle komma upp igen.. Men den kom inte upp på rätt ställe! Kolla på bilden: http://www.fuskbugg.se/pub/misc/hm.jpg Den ska igentligen vara bredvid menyn.. Koden för DIV boxen är just nu: <div id=layer1 style="display:none; top:279px; left:182px; width:534px; z-index:1; padding:5px; border: #000000 1px solid; background-color:#FFFFFF;"> Lorem ipsum.. blab labla..</div> Redigerat 5 November 2007 av Odet Citera
Chainsawkitten Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 Vad satte du display till när du ville ha fram den igen då? Citera
Median Skrivet 5 November 2007 Författare Rapport Skrivet 5 November 2007 <a href="#" onclick="document.getElementById('layer1').style.display = 'block';"> Ska jag ändra "block" till position:absolute? Citera
Chainsawkitten Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 Varför testar du inte och kollar? ;) Verkar ju inte vara ett så jobbigt test... Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.