💬
Logga in
Fuska.se

Funderar På Köp Av Retrokonsol!

18 svar · startad

Hej! jag har funderat lite på sista tiden om jag inte borde ta och skaffa någon gammal och lite "retro" konsol!

Jag har kollat lite på sajter men vet inte riktigt vilken konsol jag borde köpa... Så jag undrar om ni retronördar :D på fuska har några tips om gamla, roliga och häftiga retrokonsoler?

Jaja, konsolen ska inte vara svindyr, den blir svindyr runt 1500 kr XD

Den ska kanske vara lite udda, lite speciell, så man kan impa på kompisar! :P

... Har någon nån idé om vilken konsol jag borde köpa?

Nivå 6 · Fuskare

virtualboy vore ju grymt, men den får du nog inte för 1500 ;D om du inte har tur då^^

6 Nov 2007

SNES!

Snes eller Nes :D

9 Nov 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare

SNES eller Sega Mega Drive

Senast ändrad:

10 Nov 2007
Nivå 5 · Fuskare

Nes, snes, mega drive, atari 2600, Sega Master system, Cd-I (För dem hemska mario och zelda-spelen xD) och självklart som Ozoon sa, Virtual Boy om du hittar en billig.

15 Nov 2007
Nivå 10 · Veteranfuskare

Snes med Zelda! :D

Om dina kompisar inte blir impade, då är de sjuka. O.o

25 Nov 2007
Nivå 2 · Novis

Nes, Snes, Mega Drive

2 Dec 2007
↗ till inlägget

virtualboy vore ju grymt, men den får du nog inte för 1500 ;D om du inte har tur då^^

Ojo, man kan ju köpa en boxad på Spelfyndet. Inte för att göra reklam förstårs.

HSH: Värt:

Sega Mega Drive

Sega CD

Nes

Atari 2600

Saturn

Dreamcast

Inte värt:

Sony Playstation 1-2

Snes

Atari 5200

CD-I

3Do

Och några till.

29 Dec 2007
Nivå 2 · Novis

jag säger nes. mega drive. staturn och dreamcast skaffa nagot som är kul onte bara för att impa virutal boy är INTE kul

2 Jan 2008
Nivå 2 · Novis

S.n.e.s.!

9 Jan 2008
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ojo, man kan ju köpa en boxad på Spelfyndet. Inte för att göra reklam förstårs.

HSH: Värt:

Sega Mega Drive

Sega CD

Nes

Atari 2600

Saturn

Dreamcast

Inte värt:

Sony Playstation 1-2

Snes

Atari 5200

CD-I

3Do

Och några till.

PS1 och 2 är inte ens retrokonsoller.

SunEspon: Du, jag har en Philips CD-I 450 med Hotel Mario och Zelda: Wand of Gamelon. Ångrade det jag skrev sist om den. Den är riktigt ball.

Nacho: Kanske inte Ps2, men Ps1 är överlägset retrokonsol. Alla konsoller som inte tillverkas längre är retro. Så enkelt är det.

17 Jan 2008

ATari 2600, Nes, Master System, Mega Drive, Mega CD, 32X, Snes, CD-i, 3Do är värt pengarna (och en Saturn om det blir något över).

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

SunEspon: Du, jag har en Philips CD-I 450 med Hotel Mario och Zelda: Wand of Gamelon. Ångrade det jag skrev sist om den. Den är riktigt ball.

Nacho: Kanske inte Ps2, men Ps1 är överlägset retrokonsol. Alla konsoller som inte tillverkas längre är retro. Så enkelt är det.

Nej, retro är någonting riktigt gammalt som blir poppis igen, eller kommer tillbaka liksom. Att säga att Playstation är retro är bara dumt..

18 Jan 2008
↗ till inlägget

Nej, retro är någonting riktigt gammalt som blir poppis igen, eller kommer tillbaka liksom. Att säga att Playstation är retro är bara dumt..

Retro är något som har slutat att tillverkas helt enkelt. Dreamcast är retro.

10 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

Du ska ha en CD-i 210 eller 450 med VCD modul (Och nintendo-spelen eftersom dom är riktigt underhållande)! Och sedan en Sega Mega Drive med Mega CD samt Nes med spel. Det är dom viktigaste sakerna man ska ha när det gäller retrospel!

En annan viktig sak du behöver veta är att du impar inte så speciellt mycket med retrokonsoller. Folk i skolan säger att der bara är skräp. Men det finns iaf en riktigt bra spelserie på retrkonsoller man inte kan impa med, fast killarna i skolan älskar. Mortal Kombat serien! Speciellt MK2 och 3! Dom är bäst. Riktigt våldsamma också, fast du får nog spela dom.

Senast ändrad:

19 Feb 2008
Nivå 6 · Fuskare

Köp Saturn eller NES

22 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

Tänkte säga att Dreamcast kan du glömma. Den sucks monkey f*ck.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in