Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Han säger att han inte lyckades få det att fungera genom att följa guiden... Vad mer begär du?

Jag vill antingen ha glada, positiva kommentarer. Eller på hur jag kan förbättra saker och ting.

Man lär sig genom det negativa.
Skrivet

Han säger att han inte lyckades få det att fungera genom att följa guiden... Vad mer begär du?

Jag vill antingen ha glada, positiva kommentarer. Eller på hur jag kan förbättra saker och ting.

Man lär sig inte utav att någon lägger "den där suger". -.-

Skrivet

Man lär sig inte utav att någon lägger "den där suger". -.-

Han sade inte "den där suger". Han sade "Den smälter inte alls in."
Skrivet

Om du lägger ut en tutorial så ska du kunna tåla kritik, förvänta dig inte bara bra kritik.

Annars så tycker jag den inte smälte in nått. Och medelsvår? Nej, den är enkel.

Det var ingen kritik, det var en negativ kommentar. Kritik är/betyder hur man kan förbättra någonting.

Det där är ingen kritik, eller hur? "Den där smälter inte in", kom med saker om hur jag kan förbättra tutorialen istället. >_<

Skrivet (redigerat)

Det där är ingen kritik, eller hur? "Den där smälter inte in", kom med saker om hur jag kan förbättra tutorialen istället. >_<

det där är kritik... -.-

konstruktiv kritik kallas det när man ger tips på vad man kan förbättra

Wikipedia:

Konstruktiv kritik kallas kritik som inte bara pekar på svaga punkter i det kritiserade utan även inbegriper förslag på förbättringar.

Kritik är en positiv eller negativ bedömning av någon eller någras prestationer eller beteende. Ordet i sig är neutralt men uppfattas ofta som negativt laddat.

Redigerat av Zimens
Skrivet

Om han säger att den inte smälter in så är det konstruktiv kritik. Sen får du väl själv försöka hitta guider där man lär sig att få en rendern blendad/smälta in.

Stör mig verkligen på nybörjare som gör såna här tutorials. >_> Speciellt de som inte ens klarar kritik utan att bli sura.

Skrivet

Nu ska ni få lära er något:

Kritik: Lägg till edge blurring i tutorialen, då smälter det in dubbelt så bra.

Kommentar: Den smälter ju inte alls in! Skitdålig tutorial.

Skrivet

Båda två är kritik i olika grad. Den andra är inte lika specifik men säger ändå VAD det är som är fel med tutorialen. Jo, resultatet. Den säger inte bara "Skitkass tutorial". Efter det vet man att det är resultatet som inte blir bra och alltså bör själva tillvägagångssättet ändras. I den första så säger man EXAKT vad som ska göras men det måste man inte göra för att det ska vara konstruktiv kritik.

Ungefär som vid ett spel:

1. Lägg till fler spellägen. Blir tråkigt med bara ett.

2. Kan du inte lägga till Tower Defence? Alltså när man...

Båda två är kritik, men konstruktiv i olika grad. Man måste lära sig att kunna ta båda varianterna.

Skrivet

Båda två är kritik i olika grad. Den andra är inte lika specifik men säger ändå VAD det är som är fel med tutorialen. Jo, resultatet. Den säger inte bara "Skitkass tutorial". Efter det vet man att det är resultatet som inte blir bra och alltså bör själva tillvägagångssättet ändras. I den första så säger man EXAKT vad som ska göras men det måste man inte göra för att det ska vara konstruktiv kritik.

Ungefär som vid ett spel:

1. Lägg till fler spellägen. Blir tråkigt med bara ett.

2. Kan du inte lägga till Tower Defence? Alltså när man...

Båda två är kritik, men konstruktiv i olika grad. Man måste lära sig att kunna ta båda varianterna.

Åh, jag hatar att erkänna att jag haft fel :P Jo, skildnaden på vanlig kritik och konstruktiv kritik hade jag helt glömt bort :P

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...