ELF Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 Jag har bestämt mig för att försöka få allt att visas på samma sida ex. meny och länkar. Detta istället för frames, eftersom att det i varje frame läggs det till en scroller som då tar upp plats på sidan. Jag har försökt att läsa och lära i källkoden från en annan sida. Menyn på min sida får jag till vänster. Men mitteninnehållet hamnar under menyn i mitten. Jag vill så klart ha mitteninnehållet till höger om menyn. Allt ligger i <Body> och jag använder mig av css för att placera ut det rätt. Så här testade jag att bygga upp sidan: <div class="container"> <div class="menu"> meny... </div> <div class="center"> mitteninnehåll... </div> </div> Har någon något konkret svar på hur man ska göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 (redigerat) Jag har bestämt mig för att försöka få allt att visas på samma sida ex. meny och länkar. Detta istället för frames, eftersom att det i varje frame läggs det till en scroller som då tar upp plats på sidan. Jag har försökt att läsa och lära i källkoden från en annan sida. Menyn på min sida får jag till vänster. Men mitteninnehållet hamnar under menyn i mitten. Jag vill så klart ha mitteninnehållet till höger om menyn. Allt ligger i <Body> och jag använder mig av css för att placera ut det rätt. Så här testade jag att bygga upp sidan: <div class="container"> <div class="menu"> meny... </div> <div class="center"> mitteninnehåll... </div> </div> Har någon något konkret svar på hur man ska göra? Lägg till float: left; i CSS inställningen för menyn. Och ange en bredd för menyn och mitteninnehållet för säkerhetsskull. Redigerat 11 November 2007 av Hitsugaya Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 11 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 Vet inte vad jag gör för fel nu. Men nu ser jag inget... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 Vet inte vad jag gör för fel nu. Men nu ser jag inget... Nu vet jag ju inte hur resten av ditt (X)HTML/CSS ser ut. Men det skulle vara till nytta för oss om du postade hela din kod (CSS- och HTML-koden), så att vi kan titta närmare på den och lösa ditt problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 11 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 Jag kan lägga in koden nu som den är, men då blir det menu.htm för sig och home.htm för sig och + style.css. Eller så kan jag försöka lägga ihopp menu.htm och home.htm till en ida som det ska vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.