...
Msn Virus!
↗ till inläggetFinns en A, B och C version av skiten, antagligen har du inte samma som jag skrev om. Använd guiden som wAcko skrev.↗ till inläggetDet är djupt.
Binder sig i temp, sys32, registret.
Mubla visas som en botnet client. Den ansluter sig till kontrollstationen, och väntar kommando från attackeraren.
Attackeraren kan ta sparade lösenord och ladda ner och tar bort filer från din dator.
Ta bort följande registervärden.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad\syshosts
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{063D385B-25DB-41C3-80C3-6ADC5DE65B2E}
(Registereditorn kan nås igenom att trycka start - kör och skriva in Regedit)
Efter det avregistrerar du syshosts.dll genom att starta kommandotolken, och skriva exakt följande
cd C:\WINDOWS\System32 (Kan variera)
Därefter skriver du regsvr32 /u syshosts.dll
Då bör en ruta ploppa upp där det står något i stil med
"DllUnregisterServer in syshosts.dll succeeded"
Stäng kommandotolken och bläddra fram C:\WINDOWS
Där bör photos.zip/liknande(beroende på vad filen som din syster tog emot hette) finnas, som du också tar bort.
Sen är det bara att starta om datorn, så borde det vara borta.
Annars kan man använda specialgjorde program, vet dock inget om dem.
syshosts? Det finns ingenting som heter så i ShellServiceObjectDelayLoad vad jag kan se.
Jag vet ändå att det är det viruset jag har.
...
...
Rootkit är ett nytt slags virus, vilket man kan använda för att ta total kontroll över datorn. Stänga ut folk från deras egna datorer.
...
Har du även kört det andra programmet?
...
...
AVG Anti-Rootkit, har du provat det?
...
Men prova med nått annat anti rootkit program, då.
...
Vill bara säg en sak om den som gjorde det första viruset: PERSONEN I FRÅGA MÅSTE HA VARIT EN RIKTIG JÄ**A IDIOT SOM VILL FÖRSTÖRA ANDRAS DATORER!!! :verymad:
↗ till inläggetDu är en idiot.Vill bara säg en sak om den som gjorde det första viruset: PERSONEN I FRÅGA MÅSTE HA VARIT EN RIKTIG JÄ**A IDIOT SOM VILL FÖRSTÖRA ANDRAS DATORER!!! :verymad:
...
↗ till inlägget↗ till inläggetDu är en idiot.Vill bara säg en sak om den som gjorde det första viruset: PERSONEN I FRÅGA MÅSTE HA VARIT EN RIKTIG JÄ**A IDIOT SOM VILL FÖRSTÖRA ANDRAS DATORER!!! :verymad:
Varför är jag en idiot? Är det inte han som gjorde viruset som är en idiot? :blink:
låter som om hon fått en trojan.. prova formatera om datan xD
↗ till inlägget↗ till inläggetVill bara säg en sak om den som gjorde det första viruset: PERSONEN I FRÅGA MÅSTE HA VARIT EN RIKTIG JÄ**A IDIOT SOM VILL FÖRSTÖRA ANDRAS DATORER!!! :verymad:
Du är en idiot.
Varför är jag en idiot? Är det inte han som gjorde viruset som är en idiot? :blink:
Jag antar att du har viruset. Du är en idiot som klickat på länken.
Om du inte har viruset är du fortfarande en idiot. :D