💬
Logga in
Fuska.se

Rätt Att Läraren Ska Få Äta På Lektionen?

27 svar · startad

är det rätt att våran lärare ska få äta på sin lektioner? det gör våran lärare, och när man själv äter ngt så blir hon sur. och om man har ett nikotintugummi(stavning) så får man ha det för hon. Men om man tuggar ett vanligt tuggumi så blir hon sur. är detta rätt att det är så?

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Vet inte riktigt, på min skola äter typ alla godis och sånt på lektionerna. Vad är de hon äter förnåt?

8 Dec 2007
Nivå 6 · Fuskare

Om eleverna itne får det så ska inte lärarna få det. Om lärarna får det så ska elevena få det. Det är i skolan. 'Så nu var det klart slut. Det med Nicotintuggumi är helt fel. Vanligt tuggumi och Nicotintuggumi är båda tuggumi.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Om eleverna itne får det så ska inte lärarna få det. Om lärarna får det så ska elevena få det. Det är i skolan. 'Så nu var det klart slut. Det med Nicotintuggumi är helt fel. Vanligt tuggumi och Nicotintuggumi är båda tuggumi.

Nja, inte riktigt enligt mig. Visst är båda i skolan, men vi är elever, de är faktiskt anställda där och har troligen inte de begränsningarna i sitt kontrakt.

OfT: Vem anmälde? Ser absolut inget fel på irons inlägg.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nja, inte riktigt enligt mig. Visst är båda i skolan, men vi är elever, de är faktiskt anställda där och har troligen inte de begränsningarna i sitt kontrakt.

OfT: Vem anmälde? Ser absolut inget fel på irons inlägg.

Dom är anställda ja. Men vad binder oss elever mer än regler.Men nä tycker inte det är rätt att lärarna äter på lektion om elverna inte får.

↗ till inlägget

Vet inte riktigt, på min skola äter typ alla godis och sånt på lektionerna. Vad är de hon äter förnåt?

massa jälva kex och sånt för hon säger att hon bantar och att hon är utte och springer varje mårgon. ca 6 km varje dag.
12 Dec 2007
Nivå 6 · Fuskare

Jag tycker att lärarna inte har rätt att äta på en lektion eftersom det förmodligen stör eleverna lika mycket som lärare stör sig på elever med godis eller dyl.

13 Dec 2007
Nivå 12 · Mästerfuskare

Våran lärare tar en knäckemacka o kaffe ibland, ingen bryr sig precis, det är bara roligt som han håller på ^^;

Nivå 6 · Fuskare

På Våran skola får man bara äta typ frukt och sånt på lektionerna.På rasterna får man tugga tuggumi

14 Dec 2007
Nivå 6 · Fuskare

Som Baranoi sa:

de är faktiskt anställda där och har troligen inte de begränsningarna i sitt kontrakt.
15 Dec 2007
Nivå 5 · Fuskare

Elever och lärare ska ha samma regler tycker jag.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Elever och lärare ska ha samma regler tycker jag.

Helt rätt. Våran lärare har ofta kaffe, men det accepterar vi. Men alla andra lärare på skolan tuggar tuggummi, men det får inte vi elever.

28 Dec 2007

Om eleverna jobbar individuellt och det inte stör lektionerna på något sätt så kan jag inte se några problem i att eran lärare äter på lektionen. Men det kan störa lektionen annars, och det kan det såklart också göra om alla elever ska äta under lektionen. Men jag tycker att det är fel att ni ska få tugga nikotintuggummi.

Om inte lektionen störs på något sätt så ska läraren få äta enligt mig.

Om läraren inte undervisar, går igenom saker och liknande så ska hon få äta.

Eleverna ska inte få äta något, och inte heller få tugga tuggummi.

Det är vad jag tycker.

Nivå 6 · Fuskare

Jag tycker att lärarna ska föregå med gott exempel.

29 Dec 2007
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Håller med!
14 Jan 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Håller med!

japp Mumutio :D
15 Jan 2008
Nivå 4 · Lärling

tja, det beror på om dt är en regel dom bara "Hittat" på eller om den faktiskt är skriven om den är skriver att man ike får äta på lektionen så får inte heller lärarna det.

vi får varken äta eller dricka i klassrummen, och vi har fått alla löärare förutom 1 att följa reglerna, den sista säjer att om han ej får sitt kaffe vill vi inte va där... han har rätt T_T

18 Jan 2008
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

är det rätt att våran lärare ska få äta på sin lektioner? det gör våran lärare, och när man själv äter ngt så blir hon sur. och om man har ett nikotintugummi(stavning) så får man ha det för hon. Men om man tuggar ett vanligt tuggumi så blir hon sur. är detta rätt att det är så?

Då har er lärare redan övertygat er elever, som är ett fördömme till er, att det är rätt att äta på lektionerna.

Med andra ord får läraren skylla sig själv. Denna regeln finns fördmodligen för att godis, dricka etc. i många fall stör undervisningen. Denna regel får ni försöka ändra med er lärare. Dock helt fel att läraren bryter den.

19 Jan 2008
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Nej, inget äter ngt på min skola.

Ps. Röker du eller?

30 Jan 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, inget äter ngt på min skola.

Ps. Röker du eller?

nej, men många andra gär det...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in