Hoppa till innehåll

Rätt Att Läraren Ska Få Äta På Lektionen?


Gäst GunsNroses
 Dela

Rekommendera inlägg

Om eleverna jobbar individuellt och det inte stör lektionerna på något sätt så kan jag inte se några problem i att eran lärare äter på lektionen. Men det kan störa lektionen annars, och det kan det såklart också göra om alla elever ska äta under lektionen. Men jag tycker att det är fel att ni ska få tugga nikotintuggummi.

 

Om inte lektionen störs på något sätt så ska läraren få äta enligt mig.

Om läraren inte undervisar, går igenom saker och liknande så ska hon få äta.

Eleverna ska inte få äta något, och inte heller få tugga tuggummi.

 

Det är vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 3 veckor senare...

tja, det beror på om dt är en regel dom bara "Hittat" på eller om den faktiskt är skriven om den är skriver att man ike får äta på lektionen så får inte heller lärarna det.

 

vi får varken äta eller dricka i klassrummen, och vi har fått alla löärare förutom 1 att följa reglerna, den sista säjer att om han ej får sitt kaffe vill vi inte va där... han har rätt T_T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det rätt att våran lärare ska få äta på sin lektioner? det gör våran lärare, och när man själv äter ngt så blir hon sur. och om man har ett nikotintugummi(stavning) så får man ha det för hon. Men om man tuggar ett vanligt tuggumi så blir hon sur. är detta rätt att det är så?

Då har er lärare redan övertygat er elever, som är ett fördömme till er, att det är rätt att äta på lektionerna.

 

Med andra ord får läraren skylla sig själv. Denna regeln finns fördmodligen för att godis, dricka etc. i många fall stör undervisningen. Denna regel får ni försöka ändra med er lärare. Dock helt fel att läraren bryter den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det rätt att våran lärare ska få äta på sin lektioner? det gör våran lärare, och när man själv äter ngt så blir hon sur. och om man har ett nikotintugummi(stavning) så får man ha det för hon. Men om man tuggar ett vanligt tuggumi så blir hon sur. är detta rätt att det är så?

Nej, inget äter ngt på min skola.

 

Ps. Röker du eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst GunsNroses

är det rätt att våran lärare ska få äta på sin lektioner? det gör våran lärare, och när man själv äter ngt så blir hon sur. och om man har ett nikotintugummi(stavning) så får man ha det för hon. Men om man tuggar ett vanligt tuggumi så blir hon sur. är detta rätt att det är så?

Nej, inget äter ngt på min skola.

 

Ps. Röker du eller?

 

nej, men många andra gär det...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En lärare som äter på lektionstid? Låter inte som en särskilt seriöst en...

 

Men får lärarna äta borde eleverna få det. Hela min skolgång så har vi fått äta bara det inte stör andra, så jag har aldrig riktigt haft detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

En lärare som äter på lektionstid? Låter inte som en särskilt seriöst en...

 

Men får lärarna äta borde eleverna få det. Hela min skolgång så har vi fått äta bara det inte stör andra, så jag har aldrig riktigt haft detta problem.

men du har ju inte haft en cp lärare som tror hon äger allt... lol.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

En lärare i vår skola dricker öl på timmarna och framför allt: på sammagång läser han p*rr tidningar

säkert, och min pappa heter Bush. han bor i luften i rymden :D ofta
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...