💬
Logga in
Fuska.se

Vista, Xp Eller Media Center?

46 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
(5# DX10 kan vara på väg till XP. Det är någon som försöker konvertera det)

den här punkten kan jag tyvärr spräcka

Nerlagt... Det är OMÖJLIGT att konvertera Dx 10 till xp om man inte har källkoderna till Xp och dom har Bill gates i något kassavalv 500 mil ner i jordens innandöme. och även om man fick tag i dom skulle man behöva skriva om halva skiten.

Och för windows skulle det inte komma på fråga att fixa det för då skulle ju försäljningen av vista sjunka...

Jahopp, då har han gätt upp hoppet om att konvertera det.

Det är ju inte Microsoft som styr om det skulle konverteras utan han som försökte...

Nivå 3 · Lärling

Vista är bättre, så är det. Det är bara att vänta till en ny version av ett program tills den är kompatibel med Vista. Vista är nästa generations operativsystem, och de flesta spel kommer BARA att stödja Vista då så det är HELT onödigt att köpa XP, tycker jag. Du gör som du vill, men så småningom kommer du bli ledsen då det står på baksidan av spel och program i butiken "ENDAST kompatibel till Microsoft Windows Vista".

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Vista är bättre, så är det. Det är bara att vänta till en ny version av ett program tills den är kompatibel med Vista. Vista är nästa generations operativsystem, och de flesta spel kommer BARA att stödja Vista då så det är HELT onödigt att köpa XP, tycker jag. Du gör som du vill, men så småningom kommer du bli ledsen då det står på baksidan av spel och program i butiken "ENDAST kompatibel till Microsoft Windows Vista".

Tyvärr kommer det bli så. Hoppas det tar många år tills det händer.
Nivå 5 · Fuskare

Windows Xp och Windows XP Media Center Edition är nästan samma operativsystem, den enda skillnaden är väll att det finns Media Center och ett nytt tema på Media Center Editionen. Så angående omröstningen kan man i princip lägga ihop resultaten från Windows XP och Media Center.

Om ett år eller två så kommer nästan alla ha Windows Vista, mer programm, spel osv. kommer till Vista och så sälj alla datorer man köper från affären med Windows Vista. Så snart kommer även windows XP vara ute som allt annat.

Nivå 6 · Fuskare

Så länge xp är uppdaterat vilket kommer vara ungefär 10år till så kommer xp vara kvar.

Sen efter där måste man nästan byta till vista men då är det också uppdaterat och kommer funka fint.

Min röst går till XP

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #26
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Borde igentligen vara helt klart att Vista är bättre, för att Xp är 2 år gammalt. Men men, dom måste ha gjort en stor miss.

Varför skulle det va bättre för att det är nyare? XP är rätt så mycket stabilare och buggfriare medans Vista är något som microsoft slängt ihop bara för att mjölka folk på pengar och locka dom med fräna grejer som tex directX10 som är några % bättre än dx9. Iofs så var XP en penga mjölkning det med när det kom. Det är ju så företagen gör för att fortsätta tjäna pengar och leva vidare. Inte för att Vista egentligen behövs utan att folk är så dumma att de går på allt lull lull som är totalt onödigt men som går att tjäna pengar på. Tex det nya HD skiten, DVD funkar lika bra om inte bättre men eftersom företagen vill ha mer pengar så lanserar de HD format som ska revolutionera världen. Om folk inte vore så himla pryl kåta och gå på allt företagen slängde ut så skulle vi fortfarande ha lp skivor och kasettband osv och vi hade inte tjutit över det utan vi hade varit nöjda med det vi hade. Men utveckling går framåt men bara för att det är nytt behöver det inte vara bättre än det som är äldre.

s*tan vilket inlägg jag skrev och vad f*n har det med operativsystem att göra? Ää vad f*n det kan ni få läsa det är nyttigt för er, de man inte dör av blir man starkare av :lol:

Ganska roligt inlägg haha :3

Låter rimligt förutom att XP var en mjölkning, om man jämför Windows XP med Windows 95 / Windows 2000 är det stor skillnad. Tycker att de borde vara bättre för att det är ett nytt operativsystem, dom brukar vara bättre än dom gamla.

4 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling

gillar xp bäst, har media center...

har vista på annan dator, tror man kommer kunna göra saker snabbare i vista när man väl lärt sej de ordentligt, bättre uppbyggda menyer mm..

↗ till inlägget

XP utan tvekan, (nästan) alla program och spel funkar på XP

Det gör dom ju på Vista med. Jag inte haft några som helst problem (förutom ett som löstes extremt enkelt genom att bara stänga av 'Kontroll av användarkonto' (som man såklart bara behöver göra en gång)).

Om man dessutom har en bra dator så kan man ha nytta av DirectX 10 i spel.

Vista ftw! XD

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #29

DirectX 10 och 9 är nästan samma sak. Inte alls stor skillnad.

5 Jan 2008
Nivå 1 · Novis

Jag tycker själv att Xp är bäst. Vista är coolt men man kan ju inte spela så många Xp spel på den. Tex. Empire earth.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

ehh jo det är det, dx9 och dx10 är tåv olika generationer. dx10 kan plocka mer detaljer, kolla bara crysis
6 Jan 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

DirectX9 och DirectX10 är skit stor skillnad ju, har du sett hur allt är detaljerat?

Spelar man Crysis på högsta ser man att inte ens molnen bara ser ut och vara målat eller något.

Så det är skit stor skillnad i utsträckningen, får fram mer detaljer.

:visslar:

post-65495-1199593312_thumb.jpg

Nivå 4 · Lärling

Windows media center.,.,Alldrig hört talas om.

Vista, det är ju bara skit, vissa spel fungerar inte å sånt.

Så självklar windows xp, älskar den.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Windows Media Center har för det mesta av XP's funktioner, men det är mycket funktioner som är riktade till media.

Man kan redigera filmer med bra kvalite. Sen är det många som använder Media Center när de använder deras plasma-tv som datorskärm. Vad jag vet så har de flesta problemen med vista löst sig på spel och sånt, men det är mycket kvar. Sen måste man ändra mycket på BIOS om man har 32bitars vista för och kunna utnyttja mer än 3GB ram, det är dåligt då det är många som avstår från och mixtra med BIOS.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #35
↗ till inlägget
↗ till inlägget

DirectX9 och DirectX10 är skit stor skillnad ju, har du sett hur allt är detaljerat?

Spelar man Crysis på högsta ser man att inte ens molnen bara ser ut och vara målat eller något.

Så det är skit stor skillnad i utsträckningen, får fram mer detaljer.

:visslar:

Najs, visste inte att det va så stor skillnad.

Vista är bra. Vill man lära sig något nytt och fortsätta med Microsofts teknik så ska man ha Vista. Det kommer bli mer avancerat senare i tiden. Bland annat så har jag hört att windows "fiji" (kodnamn) skulle komma ut någonstans under sommarn eller slutet av 2008. Det skulle vara en update till vista, nya funktioner, nytt tema, ikoner osv (det är vad jag läst om, finns inte så mycket information om det än).

Sedan runt 2009-2010 så skulle windows vienna eller det brukar numera kallas windows 7 (också kodnamn). Förmodligen mer avancerat än vista med flera nya funktioner.

Så varför stanna kvar på ett 6 år gammalt xp. Xp kom ut år 2002. Man ska fortsätta med tekniken. Och det är många program som funkar nu på vista, har inte haft nått problem med det, förutom en gång när jag skulle installera Nero 6 men det löste sig till slut. XP kommer bli utdött precis som windows 95 är idag.

Vista är bäst.

7 Jan 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

XP kommer inte bli utdött i minst tre år. Det är fortfarande många företag som arbetar med XP istället för Vista eftersom allt fungerar korrekt! Det kommer ta en tid innan vista har löst alltihop, många av mina kompisar kan inte köra Crysis på vista så de fick installera XP.

8 Jan 2008
Nivå 7 · Fuskare

asså båda suger på sitt sätt xp e bra till det mesta men man har svårt för att hitta dom man lanar me och vista har fin grafik(vilket min dator inte pallar).

men om man ska lana så är 98 best fortfarande för där hittar man nästan alltid varandra!!!!! men min röst gick ialla fall till xp

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #39
asså båda suger på sitt sätt xp e bra till det mesta men man har svårt för att hitta dom man lanar me och vista har fin grafik(vilket min dator inte pallar).

men om man ska lana så är 98 best fortfarande för där hittar man nästan alltid varandra!!!!! men min röst gick ialla fall till xp

Va menar du med att man hittar varandra när man LANar?

Nivå 1 · Novis

:wub:Vista FFS! Vista <3

Vista är värsta snyggt!! Med gadgets och allt :D

Ja, kanske för att min bärbara data är Vista XD men iaf.

fett skönt att kunna skifta mellan fönster sådär.. Och när man tex. laddar ner spel/fil eller något så kommer alla bilder och sånt upp i en liten ruta så kan man öppna och ta bort saker ;)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in