💬
Logga in
Fuska.se

Vista, Xp Eller Media Center?

46 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Vista, XP eller Media center, vilken gillar du bäst?

Skickar kort till admin..

Senast ändrad:

Gillar resultaten :P, Vista och Media Center är skit jämfört med XP. Xp kan du skaffa skins som är 10ggr snyggare än vista :/

24 Dec 2007
Nivå 6 · Fuskare

Windows XP är bäst av dem enligt mig.

Nivå 4 · Lärling

helt klart XP enligt mig jag har inte riktigt hittat något som e speciellt bra med vista

Nivå 3 · Lärling

jag tycker allt är bättre i vista när man väl vant sig vid det...

Nivå 4 · Lärling

jo men GGC funkar inte i vista och lite andra program som nästan e nödvändiga (enligt mejj)

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Vista har bättre funktioner men jag kör men Xp.

25 Dec 2007
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #8

Kommer dom släppa en nyare version av vista? som kanske är lite bättre.

27 Dec 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare

xp så klart

Nivå 16 · Legendfuskare

XP utan tvekan, (nästan) alla program och spel funkar på XP

Nivå 3 · Lärling
Kommer dom släppa en nyare version av vista? som kanske är lite bättre.

redan gjort.... Windows vista Sp1 är släppt

Jag föredrar XP men det är fortfarande inget jag tycker är bra. Helst av allt hade jag använt Linux men dock så funkar ju inte de att spela på då spelen ej stödjer Linux(de flesta spel). Men tyvärr får man la gå över till Vista nån gång i framtiden.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Den enda anledningen till att jag valde Vista före XP var DirectX10. I Crysis har jag dock knappt märkt någon skillnad mellan Dx9 och Dx10. Detta trots att CryTek fifflat och gjort Dx9-versionen sämre än den egentligen skulle varit. Jag har i och för sig märkt större skillnader i andra spel, exempelvis Company of Heroes. Tur är väl det... :rolleyes:

Nivå 5 · Fuskare

Själv använder jag Windows Media Center och tycker det är ganska bra. Använder dock Media Center väldigt sällan, så antar att Media Center och XP går på ett ut för mig. Vista har jag dock hört är lite problematiskt, fast vet inte riktigt om det stämmer. :)

Jag valde helt klart XP.

Jag känner några som har Vista och det är bra fast XP är bättre.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #16

Borde igentligen vara helt klart att Vista är bättre, för att Xp är 2 år gammalt. Men men, dom måste ha gjort en stor miss.

↗ till inlägget

Borde igentligen vara helt klart att Vista är bättre, för att Xp är 2 år gammalt. Men men, dom måste ha gjort en stor miss.

Varför skulle det va bättre för att det är nyare? XP är rätt så mycket stabilare och buggfriare medans Vista är något som microsoft slängt ihop bara för att mjölka folk på pengar och locka dom med fräna grejer som tex directX10 som är några % bättre än dx9. Iofs så var XP en penga mjölkning det med när det kom. Det är ju så företagen gör för att fortsätta tjäna pengar och leva vidare. Inte för att Vista egentligen behövs utan att folk är så dumma att de går på allt lull lull som är totalt onödigt men som går att tjäna pengar på. Tex det nya HD skiten, DVD funkar lika bra om inte bättre men eftersom företagen vill ha mer pengar så lanserar de HD format som ska revolutionera världen. Om folk inte vore så himla pryl kåta och gå på allt företagen slängde ut så skulle vi fortfarande ha lp skivor och kasettband osv och vi hade inte tjutit över det utan vi hade varit nöjda med det vi hade. Men utveckling går framåt men bara för att det är nytt behöver det inte vara bättre än det som är äldre.

s*tan vilket inlägg jag skrev och vad f*n har det med operativsystem att göra? Ää vad f*n det kan ni få läsa det är nyttigt för er, de man inte dör av blir man starkare av :lol:

Nivå 7 · Fuskare

Varför man ska ha Vista:

1# DX10 finns endast till Vista.

Varför man ska ha XP:

1# Det är bakåtkompatibelt med äldre programvaror.

2# Man kan få samma teman till XP som i Vista.

3# Samma funktioner som i Vista går att få om man laddar hem rätt program.

4# Vi ska få Microsoft att förstå att de ska hålla sig till ett operativ tills det är buggfritt.

(5# DX10 kan vara på väg till XP. Det är någon som försöker konvertera det)

Senast ändrad:

↗ till inlägget

xp så klart

Nivå 3 · Lärling
(5# DX10 kan vara på väg till XP. Det är någon som försöker konvertera det)

den här punkten kan jag tyvärr spräcka

Nerlagt... Det är OMÖJLIGT att konvertera Dx 10 till xp om man inte har källkoderna till Xp och dom har Bill gates i något kassavalv 500 mil ner i jordens innandöme. och även om man fick tag i dom skulle man behöva skriva om halva skiten.

Och för windows skulle det inte komma på fråga att fixa det för då skulle ju försäljningen av vista sjunka...

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in