Hoppa till innehåll

Nåt Fel På Mitt 360!


Fruktnystan
 Dela

Rekommendera inlägg

Aaahha, vad hemskt!

Mitt 360 ha fått särfel!

Det började när jag lyckligt spelade Mass Effect.

Plötsligt frös spelet bara. Det gick inte att göra nåt.

Jag startade om maskinen och började spela, men

det frös sig igen! Jag startade om igen och testade att tömma

cachen. Man håller väl in A på Dashboardet, va?

Hur vet man förresten att den tömt cachen, det kommer

ju inte fram nåt meddelande eller så...

Jaja, iallafall började skiten därefter frysa sig inte bara i spelet

utan också när jag startade den, precis när 360-loggan kommer

fram. Den röda ringen lyser inte, så det är inte Red Ring of Doom jag

fått. Hoppas jag iallafall.

Nu har jag dragit ur alla sladdar och låter den ligga strömlös en stund,

ska se om det hjälper.

Om det inte gör det, kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om den inte funkar när du har låtit den ligga strömlös, så ring till supporten. Min kompis fick et likadant fel en gång, men det löste sig när den legat strömlös i cirka 90 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, inte varje dag du ber om hjälp, Famine. Du har tur dock, för jag har stött på samma problem. Det har hänt både när jag spelat Just Cause och Oblivion åtskilliga gånger, men det har aldrig upprepats när jag startat om konsollen. Det borde vara skivan eller spelet det är fel på, skulle jag tro eftersom jag haft ca 15 olika spel men bara två har råkat ut för det. Prova trots allt att trycka upp dashboarden och se om det går, eller pröva med ett annat spel. Vore dock konstigt om det händer Mass Effect eftersom det är ganska nytt vilket gör att du antagligen inte haft det så länge. Både Just Cause och Oblivion hade jag fått av en kompis, men det har aldrig hänt med ett spel jag köpt själv i butik.

 

PS. Du har tydligen inte råkat ut får RRoD (Red Ring of Death) men det har jag gjort två gånger; Den första gången berodde det på att sladden till väguttaget satt löst och den andra gången hände det hos en kompis när hans DVD-spelare var igång samtidigt som konsollen vilket konstigt nog gav upphov till en slags störning i konsollen. Så om du får RRoD måste det inte betyda att din Xbox 360 är kaputt.

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...