CrazyBarrie Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 Blinkenlights.se har annars en väldigt bra guide... kan tyvärr inte länka nu för hemsidan funkar ej just för tillfälet :P men jag använder mig av denna och den är väldigt bra ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2008 (redigerat) Jo...Det är ganska lätt med c++ jag kan själv ganska mycket. ett litet enkelt program som du kan testa: #include <iostream> using namespace std; int main() { cout<<"Hello world!"; return 0; } komplikera den sen kör du den bara Redigerat 23 Mars 2008 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2008 Skit i C++. bli en hacker precis som hackerman!! http://web.telia.com/~u85529666/hackerman/ Men allvarligt, tycker inte att du ska börja på C++ direkt. Jag skulle iallafall inte orka läsa den 300 sidors manualen och ge upp innan jag ens skulle kunna göra ett "Hello World!" Tycker att du ska börja med lite lättare program först, såsom DarkBasic :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheChosenOne Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2008 hackerman kan inte ens stava! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 28 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2008 Vad är det för sida fattar inget.......... ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lalja Skrivet 28 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2008 Du kan EJ lära dig C++ grunderna på några dagar. 3 veckor är upskatad tid för att lära dig. Jag har jobbat med c++ i 9 månader, jag kan fortfarande inte alla grunder. Jag kan förvisso mycket, men alla grunderna tar LÅÅÅNG! tid att lära sig. Jo...Det är ganska lätt med c++ jag kan själv ganska mycket. ett litet enkelt program som du kan testa: #include <iostream> using namespace std; int main() { cout<<"Hello world!"; cin.get(); } komplikera den sen kör du den bara Det där kommer nog inte att funka. Du skriver "int main" .. Då måste du returnera ett värde, alltså måste du skriva#include <iostream> using namespace std; void main() { cout<<"Hello world!"; cin.get(); } för att det där ska fungera. Eller, så lägger du till return 0; efter cin.get(); alltså: #include <iostream> using namespace std; int main() { cout<<"Hello world!"; cin.get(); return 0; } Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 28 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2008 Du kan EJ lära dig C++ grunderna på några dagar. 3 veckor är upskatad tid för att lära dig. Jag har jobbat med c++ i 9 månader, jag kan fortfarande inte alla grunder. Jag kan förvisso mycket, men alla grunderna tar LÅÅÅNG! tid att lära sig. Det där kommer nog inte att funka. Du skriver "int main" .. Då måste du returnera ett värde, alltså måste du skriva #include <iostream> using namespace std; void main() { cout<<"Hello world!"; cin.get(); } för att det där ska fungera. Eller, så lägger du till return 0; efter cin.get(); alltså: #include <iostream> using namespace std; int main() { cout<<"Hello world!"; cin.get(); return 0; } Oh shit! Ser du hur komplicerat det där är Xarph? På DarkBasic kan du göra exakt samma sak genom att skriva: Print "Hello World" Wait Key Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 28 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2008 (redigerat) Hallå vakna jag skrev rätt den returnar när jag gör } den cin.get(); innan Redigerat 28 Februari 2008 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 28 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2008 Lär dig C++! hur bra som helst, kan du C++ så kan du grunden i de flesta språk, allt blir lätt bara man får in tänket, och C++ är rätt basic (inte språket fnizz) ändå, så jag tycker du ska lära dig, jag är inte jättebra, men undrar du nåt är det bara att fråga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 29 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2008 mm..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lalja Skrivet 1 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2008 Hallå vakna jag skrev rätt den returnar när jag gör } den cin.get(); innanDet där returnerar inget. Herreguuuuuuuud!Skulle vilja se hur mycket du kan igentligen. Kan du posta source-koden till ditt mest avancerade program hittils? Sockets & f-ostream vill jag se! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 1 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2008 Du är inte tvungen att returnera ett värde i main. Men det är bra om du sen ska skicka med slutstatus av programmet. Sen är det ingen höjdare att bara sitta och skriva konsolprogram i C++. Det är bättre att bara lära sig hur språkety fungerar, sedan kanske läsa lite java och slutligen skriva enkla VB program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.