Hoppa till innehåll

Cheat Engine


Murmel
 Dela

Rekommendera inlägg

för att dina stats ligger på en annan server om man spelar te.x WoW, detta spelet spelar du från din dator och då går det lätt att ändra hur mycket guld man har te.x

Nu menade du wow. Men Jag menade stort sett. Det finns många onlinespel som har massa säkerhetshål. Bara för att wow inte har massa hål så betyder inte det att ALLA spel inte har det.

 

 

Men ni är väl för sorgliga? Lr e de jag som e pro på ce kanske? Men anyways, det finns ett hack till nästan alla online spel, wow också! Du kan inte ändra lvl lr gold lr nått sånt, men du kan ändra speed, få mountain climb etc.

Men på arenan går det inte med CE för att arenan är ett textbaserat spel som du måste reloada sidan för att se några skillnader. Däremot skulle det kunna gå med tamper data istället :) (en addon till firefox) om du inte har varken firefox eller tamper data så gå in på www.mozilla.com eller så va de www.firefox.com och ladda ner firefox och sen söker du på google efter tamper data och några tutorials hur du använder den.

 

 

Ps. Har inte testat om det funkar med tamper data, men de borde gå!

Varför skulle det funka med tamper data? Länkarna du går in på skickar inte precis några headers som du inte ser. Arenan är rätt så gammalt och är nog därför inte gjort av en unge på 12 år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ja det är ett ganska lätt användligt program, i flash spel där man kan spara hamnar det en .sol fil i application data/flash osv, om man öppnar .sol-filen med sol editor så får man upp en text där set står strenght: 23 eller nått sånt så kan man ändra det till 1000 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 2 månader senare...

Hej. Jag har precis tankat Cheat Engine och fuskat lite på Swords and Sandals :)

 

Jag vill veta om det går att fuska på det här spelet så att man får mer guld (med hjälp av Cheat Engine):

 

http://www.jesper.nu/onlinespel/Strategi/2514-Flash_Element_TD/

 

Om det går; Hur gör man?

 

Kan man hacka arenan.com och ändra egenskaper eller sm med hjälp av Cheat Engine också?

 

Tack i förhand :P

du får ta och testa!jag fuskar också med cheat engine(vet inte om det finns andra fusk program...)men du får testa!

och föresten:du kan bara hacka fusk som har antal, det vill säga:du har 4 pengar på ett 3D spel, du skriver in 4 på value i cheat engine. sen om du får upp för många resultat på 4 så tar du bort en peng, och sen skriver du in 3 istället för att du tog bort en peng.sen borde du ha 1 till 8 resultat. om det är ett resultat, dubbel clicka på det sen hamnar den i botten på cheat engine, dubbel clicka på value på den du clickade på innan så ändrar du till hur mycket pengar du vill ha!!!!!!(det funkar inte att hacke online spel med cheat engine tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan använda CE för att ändra client data, så som speed etc. och om hela spelet ligger på din klient, kan du ändra det mesta.

 

För att fuska med flashspel så måste du få ner .swf filen och öppna upp den med någon sorts flashspelare. dock nt pro på CE, rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock kan du använda "Flash Variable Editor v1.8" trainern, för att hitta variablar i flashspel. Och sedan kunna frysa dom och ändra dom.

 

Fungerade jävligt bra när man spelade "the worlds hardest game 1", då kunde man göra så man kunde gå rakt igenom väggarna och klara alla banor utan att dö.

Dock kan man det på nya "the worlds hardest game 2" också. Men den metoden vill jag inte ge ut för då kommer alla fuska på det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hej. Jag har precis tankat Cheat Engine och fuskat lite på Swords and Sandals :)

 

Jag vill veta om det går att fuska på det här spelet så att man får mer guld (med hjälp av Cheat Engine):

 

http://www.jesper.nu/onlinespel/Strategi/2514-Flash_Element_TD/

 

Om det går; Hur gör man?

 

Kan man hacka arenan.com och ändra egenskaper eller sm med hjälp av Cheat Engine också?

 

Tack i förhand :P

 

 

 

Jag kan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...