Hoppa till innehåll

Mitt Bredband Är Slött


Arako

Rekommendera inlägg

hej. jag har 8 mbits bredband och har använt trådlöst nätverk ganska länge, nu har jag äntligen skaffat kabel eftersom att det trådlåsa hade så dålig signal så att man kopplades ifrån ganska ofta. fick kabeln igår och allt funkade bra, idag är min uppkopling jätte slö, jag har testat att använda ad-aware och avg anti spyware för att fixa detta men det funkar inte.

vet ni hur jag ska lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du menar alltså att du innan har kunnat ladda hem filer i 1Mb/s, men nu kan du bara ladda hem filer i 70kb/s? (Ett exempel bara)

Du vet väl även att det inte bara är din uppkoppling som styr din nedaddningshastighet?

Det är ju även den du laddar ner från som måste ha en bra uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har haft hem en kille vi känner nu som har sagt att det måste vara något som jag har fått in i min dator. vi har kört lite olika saker nu men inget har funkat. Försöker defragmentera den nu men om inte det funkar så blir det bara att installera om hela skiten.

Redigerat av Arako
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många Megabit hade du på det trådlösa? kanske bara är så att det nya är lite segare. Trådlöst är snabbare än kabel, för mig i alla fall.

Kabel är snabbare i 99% av fallen. Jag tror din router/modem behöver sig en återställning.

Dra ut alla kablar till routern/modemet och återställ den sedan på reset knappen som man brukar få trycka på med ett gem eller nått annat litet då den är så liten knapp. Koppla in allt sen och testa igen. Om du har både router och modem så gör du samma sak på båda apparaterna. Din isp kan även ha problem och det är sånt som händer och inte går att göra nått åt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...