💬
Logga in
Fuska.se

Tracka Ip.

30 svar · startad

Nivå 4 · Lärling

Norton skriver ut det för mig iaf om nån har försökt att hacka in sig till mig o om de e så så stor personens ip- address..

16 Jan 2008
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det är bara ISP:n som kan ta reda på namn och adress. Polis kan inget göra själva med en IP-adress.

Okej, men jag tänkte på en sak, man har hört att "hackers" har följt ip:n och sen crashat ägarens dator, så jag tänkte att man kanske kunde få reda på varifrån ip:n kom ^^ Även om de inte e samma sak :P

Då har de ju datorns adress och kan utan större problem (om de är duktiga) skicka möjligen skadlig kod till den datorn vilket kan få den att krascha. De gör då detta utan att på något sett veta säkert exakt var datorn står rent fysiskt.
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #23
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det är bara ISP:n som kan ta reda på namn och adress. Polis kan inget göra själva med en IP-adress.

Okej, men jag tänkte på en sak, man har hört att "hackers" har följt ip:n och sen crashat ägarens dator, så jag tänkte att man kanske kunde få reda på varifrån ip:n kom ^^ Även om de inte e samma sak :P

Då har de ju datorns adress och kan utan större problem (om de är duktiga) skicka möjligen skadlig kod till den datorn vilket kan få den att krascha. De gör då detta utan att på något sett veta säkert exakt var datorn står rent fysiskt.

Det e de jag vet, därför jag skrev "Även om de inte e samma sak" ;)

Nivå 2 · Novis

Den spårade min ip till en parkeringsplats.

Senast ändrad:

17 Jan 2008
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Men det är väl inom en viss radie.. lol
19 Jan 2008
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Är det en bild på en parkeringsplats i centrum? Eller står det "parkeringsplats".
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Är det en bild på en parkeringsplats i centrum? Eller står det "parkeringsplats".

Jag tittade på den där länken i början och där var det en kartbild på var det var.

Sen gick jag in på hitta.se och tog flygbild och då blev det en parkerigsplats utanför kupolen i Borlänge.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag tittade på den där länken i början och där var det en kartbild på var det var.

Sen gick jag in på hitta.se och tog flygbild och då blev det en parkerigsplats utanför kupolen i Borlänge.

Är det långt därifrån du bor eller?
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ja, ca 60 mil

20 Jan 2008
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ja, ca 60 mil

Men servern ligger nog där. För mig stod det Alingsås och jag bor söder om GBG. :P Det är oxå långt..
Nivå 3 · Lärling

Parkeringsplatsen är väl centrum i stan som ISPn ligger i.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in