Kan du inte ta ett kort och visa oss temat , Admin?
Windows Vista
Vista Ultimate från eBay får det bli :), och ja, som sagt kommer bara DX10 till Vista, men till alla versioner om jag förstått allt rätt.
När släpps DX10?
↗ till inläggetNär släpps DX10?
jag tror det redan är släppt..
Kan någon ge mig en sida där man kan se skillnaderna mellan de olika Vista versionerna?
Löjligt nog finns det en jättebra jämförelse, men microsoft har däremot ingen bra sådan på just sin hemsida utan bara i sin sk. "Upgrade Advisor" som tar reda på om din dator klarar vista, om programmen kommer funka etc.
Finns här: http://www.microsoft.com/sverige/windowsvi...or/default.mspx
Finns ju garanterat någon inofficiell jämförelse på nätet också men orkar inte leta. Skillnaden mellan Home -versionerna är bland annat att den dyrare har Aero - det coolaste utseendet till vista, samt media center.
Här är en jämförelse:
http://tech.cybernetnews.com/windows-vista...prise-ultimate/
ok nu har jag bestämt mig för Windows Vista Premium.
Men jag har en fujitsu simens dator och jag hade tänkt att jag skulle formatera om datorn när jag instalerar vista för jag har så mycket skit på den som jag inte orkar ta bort själv.... :gitarr:
Men med datorn fick man en drivers and utilities cd för datorn och microsoft säger att man inte kan andvända den till min dator om jag köpa vista..
går det bra om man då bara ladda hem alla drivrutinerna till sin hårdvara och ladda hem mjukvaran?
Jodå, men troligen kommer Vista ha alla drivrutiner inbyggda. Men annars så är det som vanligt bara att ladda ner drivrutiner som saknas.
Admin, hur har du fått tag i Windows Vista nu? Det har ju inte släppts ännu!
Har fått det från skolan som har avtal med Microsoft. Släpptes för några dagar sen för eleverna. Det är för allmänheten som det släpps den 31:e.
↗ till inläggetHar fått det från skolan som har avtal med Microsoft. Släpptes för några dagar sen för eleverna. Det är för allmänheten som det släpps den 31:e.
Silken tur du har :) men kan du inte visa ett kort?, Admin
kan du inte visa en cool screen admin?
alla vill se :D
↗ till inläggetHmm här kommer 3 screenshots. Men vet inte egentligen vad jag ska ta screenshot på :P
Tycker du att det är värt att skaffa i jämförelse med XP?
Fråga kan jag ha windows xp pro på c
ok sedan en annan hårddisk ej parttiskon och lägga vista på den?
↗ till inläggetJa det tycker jag. Otroligt mycket skönare och använda och dessutom ett betydligt bättre flyt på min dator än vad det var med XP. Sedan skall ju säkerheten vara förbättrad, men framförallt är det ju det grafiska som är lyftet.Hmm här kommer 3 screenshots. Men vet inte egentligen vad jag ska ta screenshot på :P
hammarbypuma: Ja det kan du, antingen på en annan partition eller en annan hårddisk.
Jag har hört att det ska komma ett nytt operativsystem från Microsoft om ungefär två år.
Om det nu är så väntar jag till dess.
Är det någon som kan bekräfta om det är falskt eller sant?
Microsoft kommer släppa ett operativsystem hittills kallat "Vienna", men när det kommer släppas är väl dock minst sagt osäkert. Två år låter lite lite, men sannolikt tar det inte alls lika lång tid som mellan XP och Vista.
alltomvista.se är en bra sida med bland annat info om Vista och Vienna.
Förmodlige är det sant, men om man tänker att man ska vänta på ett nytt istället för att köpa det nyaste (om det nu är nytt) så kommer man aldrig få något.
Ang. Vista, drar det mycket på datorn? (minne, CPU?)
Har hört att det ska dra välldigt mycket och det är bäst att ha +2GB minne.
Enligt de flesta tester som jag har läst av betaversionen så är det rätt systemkrävande, och systemkraven är ju tokhöga om man jämför med hur Xp's var - kunde man installera Win98 kunde man i princip installera Xp.
1 Gb är rekommenderat har jag för mig och 512 mb är minimum.
Micke, är det sant att man kan använda ett USB-minne som RAM-minne vid behov i Vista? Hörde nåt om det... det är ju flashminnen så det skulle visst gå snabbare än en vanlig växlingsfil på en hårddisk...