Surfa med Wii på t.ex fuska.se, går det?
Och i så fall.. kan jag som har bredband surfa gratis?
Surfa med Wii på t.ex fuska.se, går det?
Och i så fall.. kan jag som har bredband surfa gratis?
Ja det går att surfa ;)
Hmm, har du trådlöst bredband? Då går det. Annars måste du nog köpa en internetsladd eller en Nintendo WiFi USB Connector
japp trådlöst, och det är närma wii
MEn hur gör jag då?
Du måste gå in på "Settings" på Wiiet och ändra med inställningarna och ställa in IP m.m. På routern måste du bara skriva in Mac-adressen, den finns på Wiiet.
PS: Skriv inte in Mac-adressen på en inställning som redan finns på routern, då kan internet försvinna på en av datorerna! Gör en ny
Och framför allt: sätt "wireless mode"/"broadcast mode" eller nåt liknande till mixat läge. Har du något som det stor typ G-auto/G-only så ska du inte ta nåt av dom.
Och det enda man behöver göra med wiit är att söka efter en uppkoppling. Det brukar gå ganska lätt.
Om du inte använder MAC-adresser i vanliga fall, så strunta i det. Det behövs inte för att Wii ska funka.
http://uk.wii.com/movies/internetchannel/ Där ser du hur internet funkar när man surfar ;)
PS: Skriver detta från mitt Wii :)
Aha.. men hur kmr jag in på internet då? finns bara Dessa "Mii channel" "forcast channel" "Photo channel" "News channel" "shop channel"
↗ till inläggetDu måste gå in på "Settings" på Wiiet och ändra med inställningarna och ställa in IP m.m. På routern måste du bara skriva in Mac-adressen, den finns på Wiiet.
PS: Skriv inte in Mac-adressen på en inställning som redan finns på routern, då kan internet försvinna på en av datorerna! Gör en ny
men på routern ändra ju ip:n å vad är mac adress å var hittar mna den?
ursäkta stav fel
:P
MAC-adressen finns under "System Information" på Wii:et. Resten av informationen hittar du i Wii:ets instruktionsbok. Det är annars bara att skriva in allt rätt på Wii:et ;) Det är mest IP, MTU m.m och eventuellt proxy server
lol kolla hos min kusse idg dt e ja bara att söka efter ett trådlöst nätverk så väljer man ett
Men har man inget trådlöst nätverk så lär det vara lite problem med det där som du nog fattar -___-
mm men btw minkusses nätverk e lösen skyddat å vi kan nt lösenordet så vi kan nt surfa :P
↗ till inläggetdu ska gå in på shop channel för att ladda ner Internet channel (gratis)Aha.. men hur kmr jag in på internet då? finns bara Dessa "Mii channel" "forcast channel" "Photo channel" "News channel" "shop channel"
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in