💬
Logga in
Fuska.se

Surfa!

12 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Surfa med Wii på t.ex fuska.se, går det?

Och i så fall.. kan jag som har bredband surfa gratis?

23 Jan 2007

Ja det går att surfa ;)

Hmm, har du trådlöst bredband? Då går det. Annars måste du nog köpa en internetsladd eller en Nintendo WiFi USB Connector

24 Jan 2007
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3

japp trådlöst, och det är närma wii

MEn hur gör jag då?

Du måste gå in på "Settings" på Wiiet och ändra med inställningarna och ställa in IP m.m. På routern måste du bara skriva in Mac-adressen, den finns på Wiiet.

PS: Skriv inte in Mac-adressen på en inställning som redan finns på routern, då kan internet försvinna på en av datorerna! Gör en ny

Nivå 4 · Lärling

Och framför allt: sätt "wireless mode"/"broadcast mode" eller nåt liknande till mixat läge. Har du något som det stor typ G-auto/G-only så ska du inte ta nåt av dom.

Och det enda man behöver göra med wiit är att söka efter en uppkoppling. Det brukar gå ganska lätt.

Om du inte använder MAC-adresser i vanliga fall, så strunta i det. Det behövs inte för att Wii ska funka.

25 Jan 2007

http://uk.wii.com/movies/internetchannel/ Där ser du hur internet funkar när man surfar ;)

PS: Skriver detta från mitt Wii :)

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #7

Aha.. men hur kmr jag in på internet då? finns bara Dessa "Mii channel" "forcast channel" "Photo channel" "News channel" "shop channel"

29 Jan 2007
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Du måste gå in på "Settings" på Wiiet och ändra med inställningarna och ställa in IP m.m. På routern måste du bara skriva in Mac-adressen, den finns på Wiiet.

PS: Skriv inte in Mac-adressen på en inställning som redan finns på routern, då kan internet försvinna på en av datorerna! Gör en ny

men på routern ändra ju ip:n å vad är mac adress å var hittar mna den?

ursäkta stav fel

:P

MAC-adressen finns under "System Information" på Wii:et. Resten av informationen hittar du i Wii:ets instruktionsbok. Det är annars bara att skriva in allt rätt på Wii:et ;) Det är mest IP, MTU m.m och eventuellt proxy server

30 Jan 2007
Nivå 4 · Lärling

lol kolla hos min kusse idg dt e ja bara att söka efter ett trådlöst nätverk så väljer man ett

31 Jan 2007
Nivå 1 · Novis

Men har man inget trådlöst nätverk så lär det vara lite problem med det där som du nog fattar -___-

2 Feb 2007
Nivå 4 · Lärling

mm men btw minkusses nätverk e lösen skyddat å vi kan nt lösenordet så vi kan nt surfa :P

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Aha.. men hur kmr jag in på internet då? finns bara Dessa "Mii channel" "forcast channel" "Photo channel" "News channel" "shop channel"

du ska gå in på shop channel för att ladda ner Internet channel (gratis)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in