💬
Logga in
Fuska.se

Hur Många Hårddiskar..

3 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling Moderator
Trådstartare #1

Jo nu är det så här att jag har fått en ny dator, sen har jag denna och sen 2 till gamla.

Nu har jag bestämt att jag inte ska ha kvar mina 2 gamla. så jag undrar om jag kan ta deras hårdiskar, å sätta in dom i min denna dator, så att den har 3 st.

För att på min nya är det 3 st + en till jag fick med alltså 4 st till den nya.

Men då om jag ska stoppa in dom 2 andra i min denna dator, funkar det?

Lite fakta:

Jag använder denna jag sitter mest på. Den har 26gb.

Sen har jag 2 st gamla, på en hårddisk är det 8-9gb, sen på min första jag fick är det 3gb.

Går det att stoppa in dom i min packardbell, då blir ju det totalt 39GB i.

Eller måste det vara samma märke, eller för att det är 2 st olika, en windows98 och en windows95 tror jag.

Eller måste jag köpa hårddiskar med märket packardbell?

Nivå 0 · Nykomling

ööh... vad jag vet kan man bara ha 3 eftersom kontakteringen bara är gjord för det. men tycker 39 GB tillsammans låter väldigt lite :S

min dator är snart 3 år gammal men har sammanlagt 500GB, 2 st på 250GB var.

Nivå 0 · Nykomling

Det är väl knappast värt det... men vill du så kan du få in två IDE-diskar (med stora j*vla kontakter) i en nyare dator. Om de nya diskarna som du redan har i datorn ansluts via SATA (liten och trevlig kontakt) så kan du få in två gamla och två nya samtidigt.

Men skulle du ha två IDE-diskar i din dator redan nu så kan du inte få in några fler utan ett sk. kontrollerkort.

Nivå 0 · Nykomling Moderator
Trådstartare #4
↗ till inlägget

Det är väl knappast värt det... men vill du så kan du få in två IDE-diskar (med stora j*vla kontakter) i en nyare dator. Om de nya diskarna som du redan har i datorn ansluts via SATA (liten och trevlig kontakt) så kan du få in två gamla och två nya samtidigt.

Men skulle du ha två IDE-diskar i din dator redan nu så kan du inte få in några fler utan ett sk. kontrollerkort.

Hm, okej.

Inte för att jag precis förstår vad du menar da men :unsure:

Jag kanske skiter i det, det värjar ju vara ganska svårt för mig också..

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in