💬
Logga in
Fuska.se

Best Of Migrationsverket

29 svar · startad

1. I januari i år kom migrationsverket på att en holländare att en holländare som hette hubert skulle utvisas. Problemet var att han varit död i 27 år. Holländarens familj blev lack.

2. När en asylsökande man från Irak snackade med Migrationsverket så flippade en chef och sa "Jag vill att du tittar på mig när jag talar med dig". Tabbe att irakiern var blind.

3. Många personer som har fått uppehållstillstånd är ändå efterlysta av polisen. Anledning? Mig. tycker att det är för dyrt att meddela polisen vilka blattar som är här lagligt.

4. Anställda på Mig. tog boardingkortet från en turk som skulle kickas ut. Dom köpte sprit och cigg i hans namn, men torskade i tullen.

5. När migrationesverket var extra nöjda med att sparka ut en familj firade dom med champange i sitt fikarum som värsta lyxrapparna.

6. En snubbe från Somalia bad om 700 spänn för att ha råd med en vinterjacka eftersom det är så sjukt kallt i Sverige ibland. Mig. sa "hell no" men blev fällda i länsrätten och fick pröjsa endå.

Källa: Gringo, den 5:e Feb -07

Varför inte sparka ut migrationsverket istället?

Migrationsverket är korkade tycker jag.

Min vaktmästare är latinamerikan, han är aktiv på arbetet och sånt. Sen så dog hans farmor, sen dess har min vaktmästares pappa blivit alldeles sjuk och senil.

Nu så blev min vaktmästares syster också handikappad, då så blev det bara värre. Och nu så ville migrationsverket utvisa dem båda sjuka till Bolivia, och resan ska ske.

Från Stockholm till Moskva (Ryssland) och till Sydamerika, alltså nästan 2hela dagars resa. Och hans pappa klarar inte höjder. Min hela gammla skola har protesterat flera gånger men miggarna lyssnar inte. Ärligt talat, sparka migrationsverket istället!

6 Feb 2007
Nivå 1 · Novis

Det där var endast 6 saker av vad Migrationsverket har gjort dåligt.

Sen är det säkert 10 000 saker de gör bra.

Men visst var det klantigt och fel det de gjorde.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Vilka historier... MIg=******. Det där är ju helknäppt...

9 Feb 2007

Men herregud :o Jag skrattade ju när jag såg detta

Nivå 10 · Veteranfuskare

Tycker du att det är roligt?

11 Feb 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare

@SaraGBG:Skratta som om de e roligt?De e inet roligt!De e sjukt!

13 Feb 2007

Nåt av det sjukaste jag har sett...

15 Feb 2007
Nivå 5 · Fuskare

du jag har inte sett det jag har bara hört det...

19 Feb 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen
↗ till inlägget

@SaraGBG:Skratta som om de e roligt?De e inet roligt!De e sjukt!

Han tänkte antagligen som jag. Man läser rubriken och man får uppfattning av att inlägget är humorinriktat. Sedan läser man det första inlägget och börja skratta åt migrationsverket och förstår inte hur allvarligt det är. Det är först en stund efter som man förstår allvaret och dessutom är inte vi två så gamla.

Vi tänker inte på samhällets bästa i första hand, vi vill bara ha roligt och hänga med kompisar. Men visst jag håller med dig; detta är en tragedi.

28 Feb 2007

Ja men jag skratta ju fr att de va de :S

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

1. I januari i år kom migrationsverket på att en holländare att en holländare som hette hubert skulle utvisas. Problemet var att han varit död i 27 år. Holländarens familj blev lack.

2. När en asylsökande man från Irak snackade med Migrationsverket så flippade en chef och sa "Jag vill att du tittar på mig när jag talar med dig". Tabbe att irakiern var blind.

3. Många personer som har fått uppehållstillstånd är ändå efterlysta av polisen. Anledning? Mig. tycker att det är för dyrt att meddela polisen vilka blattar som är här lagligt.

4. Anställda på Mig. tog boardingkortet från en turk som skulle kickas ut. Dom köpte sprit och cigg i hans namn, men torskade i tullen.

5. När migrationesverket var extra nöjda med att sparka ut en familj firade dom med champange i sitt fikarum som värsta lyxrapparna.

6. En snubbe från Somalia bad om 700 spänn för att ha råd med en vinterjacka eftersom det är så sjukt kallt i Sverige ibland. Mig. sa "hell no" men blev fällda i länsrätten och fick pröjsa endå.

Källa: Gringo, den 5:e Feb -07

Varför inte sparka ut migrationsverket istället?

Det är helt sjukt, speciellt att de firarde med champagne efter att ha kickat ut en familj ur landet. Jag har aldrig riktigt gillat Migrationsverket även om jag inte själv är så värst positiv vad gäller invandrare, iallafall inte om de är kriminella. Men att avvisa t.ex. blinda är helt över styr, det verkar som om de gärna sparkar ut invandrare ur vårt land, även om de inte gjort något. Och att neka en man från världens varmaste kontinent är ju som att tvinga någon ha på sig dunjacka i +30 grader.

Senast ändrad:

14 Mar 2007
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Det med dunjackan förstår jag inte, de är väl inte skyldiga att ge han 700kr? Om inte, varför göra det?

De som köpte sprit, de var de personerna som gjorde fel, inte själva migrationsverket.

Jag anser migrationsverket som viktiga, gör mer rätt än fel.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Jag trodde du inte gillade migrationsverket eftersom de inte sparkar ut alla invandrare som begår brott ?

15 Mar 2007
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Hm, kanske är lite dubbelmoral, men tycker ändå de gör mer rätt än fel ;).

Dem lägger ju flera miljoner kronor på att utvisa människor så att ge 700kr och rädda folk från förkylning och så är billigare.

4 Apr 2007

lol 1an och 2an var värkligt smart gjort av dem

5 Apr 2007
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Det med dunjackan förstår jag inte, de är väl inte skyldiga att ge han 700kr? Om inte, varför göra det?

De som köpte sprit, de var de personerna som gjorde fel, inte själva migrationsverket.

Jag anser migrationsverket som viktiga, gör mer rätt än fel.

Det klart det var personeras fel inte själva MIG (om det där med spriten). Men då kan man ju egentligen aldrig skylla på dem eftersom alla tar väl inte alla beslut?
Nivå 1 · Novis

Migrationsverket är den mest misslyckade myndigheten genomtiderna.

↗ till inlägget

lol 1an och 2an var värkligt smart gjort av dem

Varför det? Hur hjärtlös kan man va igentligen? Ska bara Sverige få leva på mordent? Det är inte hans fel att han är blind. Tänk om du hade brytit båda benen, sen bad du om vård och läkaren sa, jag vill att du går själv, annars blir du utvisad!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in