💬
Logga in
Fuska.se

En Uppfinning

36 svar · startad

Trådstartare #1

Nu är det såhär att jag ska fördjupa mig i ett arbete, närmare bestämmt ska jag välja en uppfinning, skriva om den och sedan redovisa det. Och jag har redan tänkt ut vissa saker jag inte vill ha, dem jag inte vill att ni föreslår är : Dator, Tv, Mobil eller kamera. Men förutom dem vill jag ha förslag på vad man kan välja ! det ska helst vara en teknisk uppfinning med !

Telegrafen kanske? :)

Radion?

↗ till inlägget

Radion?

Plasma.

Datorn.

El.

dynamiten :) uppfunnen av en svensk :) eller skiftnyckeln

Osthyveln uppfanns av en svensk :P

ta inte något som datorn eller TVn, utan välj något verkligt innovativt som skiftnyckeln, blixtlåset eller skruven.

Hjulet

Jo, hjulet går aldrig fel :P

↗ till inlägget

Telegrafen kanske? :)

Igentligen en mycket bra idé.

Eftersom det inte är ett så svårt ämne ;)

Tänkte osså säga hjulet...

Kylskåpet! Om jag inte misstar mig så var det en svenne som uppfann det med.

klamydia

27 Feb 2007
↗ till inlägget

klamydia

klamydia är väll ändå ingen uppfinning ;) snarare en upptäckte (eller nått i den stilen)

↗ till inlägget

klamydia

Nej det är en uppfinning precis som aids

tandborste? skiftnyckel?

↗ till inlägget

Nu är det såhär att jag ska fördjupa mig i ett arbete, närmare bestämmt ska jag välja en uppfinning, skriva om den och sedan redovisa det. Och jag har redan tänkt ut vissa saker jag inte vill ha, dem jag inte vill att ni föreslår är : Dator, Tv, Mobil eller kamera. Men förutom dem vill jag ha förslag på vad man kan välja ! det ska helst vara en teknisk uppfinning med !

nån Robert uppfann telefonen...

:gitarr:

↗ till inlägget

klamydia

Så du menar att man uppfinner sjukdomar?

Eller ja man "finner" ju ändå upp dem...

↗ till inlägget

Nej, Alexander Graham Bell/ Antonio Meucci uppfann telefonen.

Karamellkungen

Jag tycker du ska skriva om den personen som uppfann "sådan man trycker böcker med :D".

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in