💬
Logga in
Fuska.se

Inget Ljud I Mitt Headset...

8 svar · startad

Hej!

Jag har ett Logitech® Premium Stereo Headset och jag har kopplat in det, hade det även ikopplat under installationen av Vista.

Men Vista verkar inte upptäcka mitt headset, jag har en laptop och inget ljud kommer ur de vanliga högtalarna. Kan nån hjälpa mig?

Nivå 3 · Lärling

Vad har du för ljudkort?

Och kan det möjligen vara så att du har ett rött streck över ljudsymbolen (som visar att du inte har något ljud?)

När jag installerade vista fick jag lov att ladda hem drivrutiner för att få igång ljudet.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Förmodligen är det volymen till just headsetet men annars kan det ha blivit nåt skumt när du hade det i under installationen.

↗ till inlägget

Vad har du för ljudkort?

Och kan det möjligen vara så att du har ett rött streck över ljudsymbolen (som visar att du inte har något ljud?)

När jag installerade vista fick jag lov att ladda hem drivrutiner för att få igång ljudet.

Senast ändrad:

20 Apr 2007
Nivå 9 · Veteranfuskare

Kollat Logitechs website? Har inget med ljudkortet att göra då headsetet är USB-anslutet.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Kollat Logitechs website? Har inget med ljudkortet att göra då headsetet är USB-anslutet.

USB-anslutning? Då kan det ju vara att du får för lite ström till usb-uttaget.
21 Apr 2007
Nivå 9 · Veteranfuskare

Oj, sry såg just att det inte alls var USB-anslutet...

Ljudkorts eller moderkortstillverkarens webbplats i så fall. För problemet är samma med andra hörlurar eller högtalare antar jag?

Eller har du både externt ljudkort och på moderkortet? Kolla isf att de sitter i det externa ljudkortet och ingen annan stans.

Nivå 9 · Veteranfuskare

har du kollat på ljud inställningarna?

22 Apr 2007

Fick hjälp på www.alltomvista.se och dem länkade till drivrutinerna. Konstigt att det redan stog att jag hade dem ;S

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in