💬
Logga in
Fuska.se

Större Avatar Filer

27 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

jag tycker max sizen på avatar filer borde ändras till 1MB.

12KB är för lite för en Gif fil

skulle vilja ha animationen av fredrik reinfeldt whoZ Firin Da LaZor den är 244 KB

post-57325-1188070037_thumb.gif

Senast ändrad:

tyvärr om sidan har större avas (storleken..) så blir hela sidan segare också!

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3

inte mycket om det bara är 1MB och alla kör inte Gif animationer

1 MB * 30.000, 30.000 MB. Det är alledes för mycket.

och att ha gif. Nja. Det segar mer ännu mer..

Nivå 9 · Veteranfuskare

1 mb är ju galet sjukt tokmycket för en bild på 125x125 px!!! Har du modem tar det i så fall cirka 5 minuter per avatar all ladda...

Animerade avatarer är inte heller tillåtna, läs reglerna tack.

↗ till inlägget

skulle vilja ha animationen av fredrik reinfeldt whoZ Firin Da LaZor den är 244 KB

ÄGIG BILD JUH!!!
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

ÄGIG BILD JUH!!!

Nä, den var ful, och varför 1 mb ha!

Visst 1 mb té alla användare, så kommer sidan va snabbast i sverige. <_< tänk lite..

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #8
↗ till inlägget

1 mb är ju galet sjukt tokmycket för en bild på 125x125 px!!! Har du modem tar det i så fall cirka 5 minuter per avatar all ladda...

Animerade avatarer är inte heller tillåtna, läs reglerna tack.

varför är Gif filer tillåtna vid avatar inställningar da :huh:

har läst reglerna låser denna "tråd" nu <-- duh måste man va admin?

Senast ändrad:

26 Aug 2007

Man kan ha .gifs utan animation, om du inte märkt det.

Dessutom, vi har flera tusen användare, 1 mb per användare, fyfan, det skulle bli flera terrabyte, och så j*vla stora servrar har man inte råd till...

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Ifall du inte har märkt det så är inte detta något sketet hemmabygge forum.

Nivå 16 · Legendfuskare

många forum har ju att man kan välja en länk till en bild som man har som ava, om fuska skulle haft det skulle man kunna ha en mycket större bild på en annan server bara den inte är större än 125x125 & animerad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Jo, men tar ju fortfarande lång tid att ladda sidan, även om bilderna skulle vara ifrån nått annat ställe...
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

många forum har ju att man kan välja en länk till en bild som man har som ava, om fuska skulle haft det skulle man kunna ha en mycket större bild på en annan server bara den inte är större än 125x125 & animerad

Denna funktion togs bort för ett tag sedan då den missbrukades.
Nivå 2 · Novis

inge gif ska man få ha men typ 1mb borde man iaf ha tkr jag

27 Aug 2007
Nivå 2 · Novis

Men man kan ju ha animerade gif bilder på sin personliga bild har sett ett par :P men avas på 1mb hmm men jag tkr i af det e bra som de e :D

Nivå 16 · Legendfuskare

mjo men då är det den andra sidan där avataren ligger som tar lång tid allt ladda :P

Nivå 9 · Veteranfuskare

12 inlägg per sida, 1 mb per avatar + resten av sidan = ~12,2 mb att ladda per gång någon besöker sidan. Vilket innebär en j*vla load på servern och laddningstider på flera minuter även med ett schysst bredband. Nej tack. Det kommer aldrig att bli verklighet. Varken här eller på något annat forum på hela webben. Någonsin.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

12 inlägg per sida, 1 mb per avatar + resten av sidan = ~12,2 mb att ladda per gång någon besöker sidan. Vilket innebär en j*vla load på servern och laddningstider på flera minuter även med ett schysst bredband. Nej tack. Det kommer aldrig att bli verklighet. Varken här eller på något annat forum på hela webben. Någonsin.

Varför inte ladda upp på någon annan sida då, som tinypic, imageshack el dyl? Det finns flera forum där varje inlägg har en signatur på flera mb. Varför förresten ha avatarerna på sin egna server?
Nivå 7 · Fuskare

Hellre siggizar än större avatar storlek

↗ till inlägget

Det fanns förr. Togs bort pga. säkerhetsrisk.

inge gif ska man få ha men typ 1mb borde man iaf ha tkr jag
Det skulle som nico räknade ut, ta en jävlig lång tid att ladda + att det skulle bli flera terrabyte

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in