💬
Logga in
Fuska.se

Ska Köpa Bärbar Dator!

19 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Nu har jag räknat mina pengar, och kommit fram till att jag har råd att köpa en bärbar dator för under 6000 kr! Men finns det några bra, som håller min buget? Jag vill ha Windows Vista Prenium, men Windows XP går också bra. Inte Vista Basic, bara, det har jag hört att det ska vara dåligt, begränsat, osv...

Mitt eget förslag till mig själv: http://www.inet.se/?page=product&stock...;a=1967860&

Vad tycker ni?

Nivå 7 · Fuskare

verkar vara rätt ok för den prisklassen o acer ska det va!

Nivå 6 · Fuskare

själv skulle jag spara ihop 1000kr till och köpa : http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2099084

Pavillion G5060eo

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #4
Hmm... Varför skulle den vara bättre? Har den bättre grafikkort, eller nåt?
Nivå 6 · Fuskare

betydligt bättre processor. Det var ungefär allt jag kollade. Kollar resten w8

okej, var kanske lite förhastad, det är väl mest CPU och HDD som skiljer. Och utseendet då, men det är ju skitsamma. Jag är lite anti Turion processorer, fråga inte varför, bara är så. och GPUn på den du länkade verkar vara rätt schysst ändå. men jag hade nog ändå tagit den jag länkade, men den andra var inte dålig heller.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #6
'Min' var väl snabbare/högre frekvens?
Nivå 6 · Fuskare

Läs mitt inlägg ovanför, redigerade det.

Ja, din hade mer hz, men jag hade nog föredragit dualcore. beror ju självklart på vad du ska med datorn till dock.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #8
Bra fråga... Mest surfa och så på... Men det är en fördel om det går att spela Rayman 3 på den...
Nivå 6 · Fuskare

haha, du och ditt rayman 3'ane :D

Går nog på båda så, och ska du bara ha surfdator så ta den du har råd med nu! Alltid gött med prylar :)

1 Sep 2007
Nivå 0 · Nykomling

Jag vill köpa en ny dator jag med men jag har inte råd ;:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #11
Min lillasyster vill att jag ska köpa ett grafikkort, istället för datan... Vad tycker ni?
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Min lillasyster vill att jag ska köpa ett grafikkort, istället för datan... Vad tycker ni?

datorn*

Det beror ju på vad du ska göra.

Ifall du ska spela spel, så enligt mig så är det bättre att köpa ett nytt grafikkort.

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Acer bärbara... tja om du inte skall ha den längre än ca 1 år så bör den hålla ;) De acer jag har stött på så har kvaliten varit under all kritik. Ta en kik istället på HPs burkar. Dom brukar ha bra pris och hyffsad kvalite.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Köp en beggad MacBook istället... (L)

2 Sep 2007
Nivå 6 · Fuskare

Håller med admin, min mamma köpte en Acer, och ja, inte bra kan jag säga. HP kan det dom gör, LG verkar hyffsade också, även om jag inte har stött på nån sån själv.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Håller med admin, min mamma köpte en Acer, och ja, inte bra kan jag säga. HP kan det dom gör, LG verkar hyffsade också, även om jag inte har stött på nån sån själv.

PB då?

Nivå 6 · Fuskare

Har inga bra erfarenheter av PB, däremot har jag aldrig ens sett en PB laptop ;)

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Har inga bra erfarenheter av PB, däremot har jag aldrig ens sett en PB laptop ;)

hade tänkt att köpa en så det skulle vara bra att kolla lite med folk som verkar kunna lite om d ;)

Nivå 6 · Fuskare

Varför inte ta en HP då som både jag och admin gillar? ;)

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #20

De har väl bara Basic, utan de som kostar 12 000 spänn, såklart?

Nu har jag hittat en annan dator! En Toshiba! http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=33767...p;view=detailed De är väl ganska bra, va?

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in