💬
Logga in
Fuska.se

Bra Dator Till Priset?

26 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

är http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326294 en bra dator till sitt pris? typ att den klarar BF2 på högsta eller näst högsta upplösnigen?

sen har den ju 4kärnor i processorn.....vet inte rikitg vad de e

Tack för snabba svar

Vill hellre ha en liknande bärbar för husvangsliv. vore skit snällt om nån hittade en spel bar bärbar... minimum är att den ska klarar WoW på medel och Bf2 på medel

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

är http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326294 en bra dator till sitt pris? typ att den klarar BF2 på högsta eller näst högsta upplösnigen?

sen har den ju 4kärnor i processorn.....vet inte rikitg vad de e

Tack för snabba svar

Bra val , denna dator kan du köra bf2 som vanligt på :)
29 Oct 2007
Nivå 3 · Lärling

Det där ska inte vara något som helst problem.. Kanske bara jobbigt o sätta in allt i burken. Det kan bli trångt om utrymme också, det tror jag.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #4

funderar på att köpa http://www.pixmania.com/se/se/175016/art/a...zExOTM2NDcxNzI7 chassi

Nivå 8 · Veteranfuskare

BF2 blir absolut inga problem, grafikkortet är dock ganska dåligt för de nyare spelen. Hade rekommenderat ett 8800 GTS 320MB om du vill lägga ut lite mer.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #6

hur mkt kostar ett sånt ungefär?

Nivå 4 · Lärling

Den borde klara det bra

Nivå 3 · Lärling

Albatron GeForce 8800GTS Dual-DVI 320MB kostar som billigast på prisjakt.nu 2500:-

Nivå 1 · Novis

Grafikkortet är absolut inte för dåligt för de nyare spelen... borde funka utmärkt.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #10

tack för alla svar, men ingen som vet om den 4kärninga processorn klarar allt jobb?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Tja, Quad klarar det mesta...

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Grafikkortet är absolut inte för dåligt för de nyare spelen... borde funka utmärkt.

Not really. Det kortet pallar knappast lite mer krävande spel.

Quaden är en bra processor, helt klart. Dock kan det bli lite problem att spela äldre spel, p.g.a att den är fyrkärnig. Då får man stänga av två kärnor. Hur vet jag faktiskt inte.

Men för nya spel är det en grym processor, Crysis kommer ha riktigt bra stöd för fyra kärnor btw.

30 Oct 2007

köp från amd du ska köpa Amd Athlon X2 4800+ eller 5200+ dem är bäst av alla tycker jag dem klarar lätt av BF2 och klarar nästan vad som helst och köp Albatron GeForce 8800GTS Dual-DVI 320MB och ett ram minne på 2Gb så äger din dator

Nivå 8 · Veteranfuskare

Nej, välj inte en AMD processor. I dagsläget är det faktiskt bäst att välja Intel.

Egentligen hade dock en dubbelkärnig processor räckt. E6750 och E6850 är två riktigt bra processorer som jag rekommenderar. Men om du nu vill ha fyrkärnig så välj Q6600.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

BF2 blir absolut inga problem, grafikkortet är dock ganska dåligt för de nyare spelen. Hade rekommenderat ett 8800 GTS 320MB om du vill lägga ut lite mer.

HaHa ska nog inte vara något problem kör battlefield 2 på högsta :lol: ( Men om jag inte har den clockad på 64% som jag brukar ha så vet jag inte :visslar: )

31 Oct 2007
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #16

det är ett paket man inte kan ändra på...

men tror att jag ska köpa en nytt graffe kort till sommarn kanske.. just nu har jag bara 7500ca får lite av mamma å pappa

1 Nov 2007
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #17

kolla sida 1 högst upp :mellow:

11 Nov 2007
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #18

kan inte nån hjälpa mig?=(

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vad är det du undrar? Vad Quad innebär? Att det är typ 4 processorer i en, eller nått sånt...

Läs här: http://en.wikipedia.org/wiki/Quad-core

12 Nov 2007
Nivå 10 · Veteranfuskare

Det där grafikkortet behövs inte uppgraders på ett tag.

Har själv ett sådant. Funkar perfekt. Körde Crysis här om veckan på högst anpassade inställningar för datorn utan lagg.

Förövrigt är det en bra dator du valt. Köpte en liknande för någon månad sen, funkar finfint.

Därimot så kan du plocka ihop egna delar och inte ett paket och få det några hundra billigare.

Edit: Jag kör wow med högsta upplösning med 85 fps och utan några som helst problem.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in