Ja, jag är vegeterian och jo, man klarar sig bra utan kött. jag lider då ingen skada och likaså inte de andra som är vegeterianer. I dagens samhälle har man valet om man vill äta kött eller inte. Iaf i den rikare delen av världen, som till exempel här i Sverige. Och har du inte läst biologin? Vi hade fått mer mat om vi inte ätit kött. Endast en tiondel av den energi som ett djur förbrukar får vi vid förtäring av det. Istället för att äta en gris hade vi kunnat få tio gånger så mycket energi av att äta någon gröda. Att ha fält där djuren går och betar gör att vi får ett djur istället för tio gånger så mycket t.ex. sallad. Att vi äter djur gör att andelen skog minskar då nya fält måste komma till. Att äta kött är ingen nödvändighet och likväl är det faktiskt bara sämra, både mot samhället, djuren och sig själv att äta kött. Som vegeterian minskar risken för t.ex. cancer och hjärt och kärlsjukdomar drastiskt.
EDIT: Anledningen att folk äter kött är inte att det är bättre på något sätt. Det är för att det är gott. Sedan försöker de försvara sig med att det är nyttigt, vilket inte är fallet. Jag tycker inte illa om folk som äter kött men jag tycker att de åtminstone borde stå för anledningen att de gör det och inte hitta på något för att de själva tror att det är fel och att jag kommer bli arg, vilket jag kan försäkra er om att jag inte blir.