💬
Logga in
Fuska.se

Elfen Lied

28 svar · startad

Någon som har sett den? Beställde hela boxen från webhallen och skulle gärna veta lite åsikter om serien är bra eller inte.

Tack på förhand

Nivå 12 · Mästerfuskare

Den är väldigt bra, men det är en hel del tragiska tankegångar och gore i den. Är nog det enda jag sett i film/serie väg som gjort mig tårögd!

hoppas de har klipt bort child rape scenen bara för det är väl bara en ir?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Det finns ingen våldtäktsscen, däremot är det en scen som hintar väldigt kraftigt att det har hänt... Btw, vad menar du med ir?

ir=eller bra att det inte var nån sån scen iaf de antydde någon sånt på wikipedia men jaja får väl se när boxen kommer nästa vecka

17 Nov 2007
Nivå 6 · Fuskare

Ganska längesen jag såg den, men den är faktiskt riktigt bra. :)

Nivå 4 · Lärling

Ett tag sedan jag såg den, men jag tycker den är bra.

Som sagt är den lite sorglig, men bra.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Någon som har sett den? Beställde hela boxen från webhallen och skulle gärna veta lite åsikter om serien är bra eller inte.

Tack på förhand

Jag såg hela serien i somras. Den är väldig blodig, (kan man säga sadistiskt också?) och känslosam.

Enligt mig är Elfen Lied en av de bästa animéerna som animévärlden har att erbjuda.

18 Nov 2007

ok, tack för alla svar ska bli intressant och se den :)

Nivå 6 · Fuskare

Jo, har sett några avsnitt av Elfen Lied.. Men glömde bort att se klart xD Får väl göra det senare ;)

är det ett bra slut? såg nyss school days och blev väldigt irreterad på slutet

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

För mig slutade serien lite otydlig, det känns som att det slutade utan någon

egentlig upplösning. Jag kunde inte tolka slutet på ett vettigt sätt helt enkelt.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

För mig slutade serien lite otydlig, det känns som att det slutade utan någon

egentlig upplösning. Jag kunde inte tolka slutet på ett vettigt sätt helt enkelt.

kk får väl hoppas att boxen kommer på tisdag

Nivå 4 · Lärling

Jo jag tänkte skriva samma sak som Hitsugaya, men visste inte hur jag skulle formulera det xO

Men det är samma, slutet känns lite 'konstigt' eller något. Mest kanske för att jag inte förstår riktigt. >.<

↗ till inlägget

Jo jag tänkte skriva samma sak som Hitsugaya, men visste inte hur jag skulle formulera det xO

Men det är samma, slutet känns lite 'konstigt' eller något. Mest kanske för att jag inte förstår riktigt. >.<

jaja det märker vi, visste faktiskrt inte att de hade så mycket anime på webhallen, ska beställa love hina gto, onegai twins osv nån gång ^^

19 Nov 2007
Nivå 12 · Mästerfuskare
jaja det märker vi, visste faktiskrt inte att de hade så mycket anime på webhallen, ska beställa love hina gto, onegai twins osv nån gång ^^

Jag skulle inte köpa love hina eller onegai twins. Om du veeerkligen gillar love hina mangan så kanske, men jag hatade animen. Figurerna såg inte ut som de ska göra och det händer saker som inte hände i mangan. Keitaro verkade bara dummare och klumpigare. Onegai twins är bara... dåligt.

Elfen Lieds slut är vääääldigt öppet...

22 Nov 2007
↗ till inlägget

Jag skulle inte köpa love hina eller onegai twins. Om du veeerkligen gillar love hina mangan så kanske, men jag hatade animen. Figurerna såg inte ut som de ska göra och det händer saker som inte hände i mangan. Keitaro verkade bara dummare och klumpigare. Onegai twins är bara... dåligt.

Elfen Lieds slut är vääääldigt öppet...

jaja de animerna har jag redan sett :P liksom

har iaf sett färdigt elfen lied nu bra slut och jävligt bra anime

23 Nov 2007
Nivå 4 · Lärling

Bra att du inte blev besviken då :3

Nivå 12 · Mästerfuskare

Nu kan du börja med One piece & Eyeshield 21 :]

24 Nov 2007
Nivå 6 · Fuskare

Börja aldrig med One Piece.. För guds skull. Om du är intresserad i One Piece, läs mangan. Animen är så idiotiskt fult färglagt och tecknat. Och rösterna hatar jag.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in