Det är inte dålig koll det är lathet
vem är det som överreagerar eftersom andra inte tycker som dom och gör personliga påhopp egentligen?
Visst de uppfödda djuren blir oxå dödade men, varför ska människan både jaga och föda upp? varför döda i onödan. Om alla människor skulle jaga och det skulle inte finnas någon uppfödning av djur då skulle det vara en sak för att då jagade vi för det var det enda sättet för oss att få tag i kött. Men verkligheten är den att det finns inte tillräckligt med vilda djur för att föda alla dessa människor som lever på jorden det är ju därför som vi föder upp för enbart jakt håller inte. Men om alla människor skulle leva på de uppföda djuren skulle man åtminstone reducera antalet. Varför ska man villigt öka antalet djur som dödas? Det är inte logiskt att säga saker som macdonalds dödar 1000 djur om dagen till sina hamburgare så därför kan lika bra jag gå ut och + på siffran med att döda 2 älgar? vart är logiken.
jag sa inte att man inte får döda uppfödda djur, jag bara tyckte det var konstigt att vissa verkar tycka att man inte får skjuta djur som levt som dom ska, men att man får föda upp djur i fångenskap och sedan slakta dom.
och det där me mcdonalds var det inte ens jag som sa nått om! :angry: det va min kompis xD
Det skulle inte fungera att övertala dem eftersom dom
1 ansåg att vi var för många människor på jorden.
2.vårat antal är för många för dom så dom vill skjuta av antalet för att vi inte ska vara ivägen för dom för dom äger nu planeten.
3 dom anser att vi inte kan värderas som dom eftersom dom tycker att ett människoliv inte är värt ngt alls så en människa hit och dit rör dom inte i ryggen.
4 De tycker att det är kul att döda människor.
5. dom anser oss för att vara så korkade och ointlegenta så vi är inte det minsta hotet eftersom våra krig skulle inte vara ngt för dom alls.
en del skulle då antagligen vara dödsdömda, elr så skulle vi bli deras slavar
Så du tror att det är allt djur gör, förstör och äter våra djur? det låter så, men nu är det så att djurforskare varnar för att antalet björn minskar drastiskt, samma sak med andra rovdjur. Det finns inte idag så mycket djur i skogen som det en dag har gjort, och alla människor bryr sig faktiskt inte om att antalet sjunker så därför görs inget åt fast dom säger att dom räknar på antalet djur. Och sedan är ju varje enstaka djur ett liv varje älg är ett eget liv alltså varför har vi rätten att avgöra att älg A hör till för många, men älg B kan få leva åtminstone ett år till.
nej, jag tror inte att allt de gör är att förstöra och äta våra djur, men när de blir för många och skogen inte e tillräckligt stor, va tror du dom gör då? och som jag sa så har också svampar och blommor ett slags liv och vfr ska man då få plocka dom (det jag skrev nyss va en liknelse) och alla myggor du antagligen slagit ihjäl, har inte dom också liv?
och jag e ingen djurhatare, har själv djur som jag älskar.
och du verkar tro att jägare är hänsynslösa varelser som bara går omkring och mördar hela tiden, och att de inte har några känslor.
Klart jag vet att dom förökar sig men dom är inte massproducerare dom får ett viss tal ungar om året detta är för att så är det bestämt av naturen. Jag har aldrig sagt att jakt ska sluta existera men jag anser att när det syns att det börjar bli farligt många björnar, älgar whatever så ska inte vem som helst som har rätt licens få jaga det behövs inte tusentals jägare.
jo efter ett tag har dom massproducerat sej eftersom de fortsätter att föröka
Man behöver inte ta proteintillskott. Protein behöver man inte tänka på över huvud taget. Det är järn som man måste tänka på. Och om du inte tänker på vad du får i dig så klarar du dig inte bra genom att äta kött heller.
än så länge har jag iaf klarat mej brapå att inte tänka alltför mycke på vad jag äter :D
EDIT2: Dessutom verkar det seriöst som om alla tror att vegetarisk kost är lite salladsblad och morötter och sen inget mer till det.
nej, det verkar inte seriöst