↗ till inlägget↗ till inläggetSelene, hur kunde du ta "Selene, det finns en anledning till att man inte får jaga under hela året, och det är för att djuren just inte ska ta slut." (min första post i tråden) som en spydig kommentar igentligen.
Klart att allt har en anledning, säg något som inte har det. Men det finns ingen 100% logisk förklaring till varför vem som helst som har jägar och vapen licens ska få gå ut och jaga. Vad skulle vi människor ta oss till om det kom en annan civilastion hit från en annan planet, satte sina regler och valde att jaga oss hur dom ville för de kunde spara mat pengar och få ut lite nöje av det.
Se gärna ett lite större perspektiv, visst du gillar jakt och vill tjäna pengar på det igenom att äta gratis älg istället för köpa en bit kött i en affär men varför ska det vara så? varför ska vi döda djur efter djur efter djur? jag försöker bara se om du sätter ngt värde i andra liv än ditt eget och dina närmsta.
Men visst du kanske tycker att det här bara var ett till av mina "wah wah" inlägg så jag kanske ska hålla tyst eller?
Ditt inlägg var väl inget igentligt svar på frågan? :huh:
Och en annan sak jag vill ta upp, och jag vet att jag har frågat det tidigare men jag tycker inte jag riktigt får ett rätt fram svar. Varför är det bättre att köpa djur somhar blivit uppfödda mot att jaga vilt? Sist sa du (Selene) iaf att vi har avlat fram våra kor mm för att kunna äta dem och därför är jakt dåligt. Men frågan kvarstår varför är det bättre att döda kor mm i jämförelse med älg eller liknande?
Soad_token