💬
Logga in
Fuska.se

Döden

37 svar · startad

Jag tror att man får leva i sin egen dröm.

15 Nov 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare

man ruttnar med tiden trots alla konserveringsmedel

20 Nov 2007
Nivå 7 · Fuskare

men asså,det känns väl lite konstigt att inget händer.Liksom det måste det.Tänk att allt bara är svart.Nej,nånting händer,kanske man blir en helt ny människa fast man inte vet det.Tänk om vi har levt massa gånger innan men vi vet det inte?

Nivå 4 · Lärling

Jag tror de kommer bli svart, men hoppas på ngt efter döden.

allt har ett slut

även fast jag är en övertygad ateist så hoppas jag ändå att jag har fel, skulle välja en himmel över.. inget faktiskt :3

Nivå 5 · Fuskare

Nah, är jag inte så säker på. Himlen hade varit tråkig. Hellre då att inget händer.

21 Nov 2007
Nivå 2 · Novis

Det skulle vart lebbigt om man bara ser svart permament. Men det värkar rätt ologiskt om du frågar mig.

Nivå 5 · Fuskare

Du SER inte. Ditt syncentra fungerar inte. Du kan ju inte tänka eller göra någonting. Därför kan du inte heller SE svart. Det går inte att tänka sig eftersom vi alltid känner eller tänker något. Men det är precis som att vara döv. Om vi vore döva skulle vi omöjligt förstå hur det är att kunna höra, för vi har aldrig någonsin upplevt det. Men likväl är det möjligt att höra. Så då är det väl inte på något sätt ologiskt att inte kunna tänka eller känna?

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

När man dör så försvinner man bara, piff poff borta. Precis som innan man föddes, man finns helt enkelt inte.

Dock så har jag märkt att de flesta idéerna i denna tråd är totalt oseriösa.

26 Nov 2007
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

När man dör så försvinner man bara, piff poff borta. Precis som innan man föddes, man finns helt enkelt inte.

Alla kan väl få tro vad de vill? :huh:

Chainsawkitten: Jag menar mer att det är helt "ingenfärg" man "ser" som värkar rätt ologiskt.

Nivå 4 · Lärling

Ingenting händer, du upphör, tror jag.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Alla kan väl få tro vad de vill? :huh:

Chainsawkitten: Jag menar mer att det är helt "ingenfärg" man "ser" som värkar rätt ologiskt.

Ologiskt? Varför?

Om inte din hjärna fungerar kan du ju inte känna eller tänka något. And so simple is that.

7 Dec 2007
Nivå 3 · Lärling

Återfödelse hade ju inte varit helt fel...

8 Dec 2007
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag vill tro att man återuppföds eller kommer till himelen eller liknande, fast det som kommer hända är att man ruttnar i jorden, men man ska inte tänka så, man ska tänka posetivt :)

9 Dec 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare

Jo, vad som helst kan hända, hur omöljigt det än är! Kanske dna:n i kroppen "vandrar vidare" när man är död. Några maskar äter kanske upp en och få barn och sen äts maskarnas barn upp av fåglar och innan man vet ordet av är man en människa igen! Okej, jag ska hålla tyst... <_<

26 Dec 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare

Man kanske får det som man har drömt om i det här ,nästa liv..

eller så kommer man till himmelen

28 Dec 2007
Nivå 5 · Fuskare

Usch, verkar tråkigt. Och hur skulle det gå till?

29 Dec 2007
Nivå 3 · Lärling

Jag vet inte vad ag ska tro på, men jag skulle helst vilja att man återföds eller kommer till nåt paradis när man dör...

Hela det här forumet skrämmer mig..

Jag är ateist och är därför ganska säker på att inget annat händer än att man ruttnar.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Ruttna FTW ^^

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in