Hjälp mig att hitta bra Hårdrock! :D
Hjälp Mig Hitta Bra Hårdrock!
Nightwish??
Säg vilka band du tycker om så blir det lättare att hjälpa dig grabben...
Jag gillar guns n roses så ungefär den stilen av musik :gitarr:
Velvet Revolver borde du prova då.
↗ till inläggethåller med gillar de=)Nightwish??
↗ till inläggetNightwish e ju mer åt metal hållet↗ till inläggethåller med gillar de=)Nightwish??
Iron maiden,Slayer,Metallica,ACDC, är bra Hårdrocks band
↗ till inläggetja, dom är bra fast bara 2 är hårdrock av dom. (AC/DC + Iron Maiden)Iron maiden,Slayer,Metallica,ACDC, är bra Hårdrocks band
Guttural Secrete
Är inte Metallica hårdrock?
fick lära mig på en musiklektion att hårdrock och metal är samma sak.
↗ till inläggetfick lära mig på en musiklektion att hårdrock och metal är samma sak.
Men det är det inte. Dock kallas metal och dess subgenrer för hårdrock av de som inte lyssnar på det för att de helt enkelt inte bryr sig. Men det är ju otroligt stora skillnader.
gillar du guns n roses så borde du tycka om Slash's Snakepit , otroligt bra.
Andra bra band är:
AC/DC :wub: , Led Zeppelin, Black Sabbath, Thin Lizzy, Jimi Hendrix, Aerosmith, Iron Maiden
Kan säga fler om du så vill =)
↗ till inlägget↗ till inläggetfick lära mig på en musiklektion att hårdrock och metal är samma sak.
Men det är det inte. Dock kallas metal och dess subgenrer för hårdrock av de som inte lyssnar på det för att de helt enkelt inte bryr sig. Men det är ju otroligt stora skillnader.
Sant, men samtidigt falskt. Jag och de jag känner som lyssnar på metal säger att vi är hårdrockare eftersom det låter jävligt dumt att säga "death metallister" eller vad det nu är för genrér man lyssnar på. Det är alltså inte bara de som inte lyssnar på metal som säger hårdrockare. De flesta som faktist lyssnar på det säger även så. Konstigt? Nej, eftersom metal har sitt urpsrung ifrån hårdrock. Det är egentligen fel att kalla band som Black Sabbath eller Led Zeppelin metal band, det är två rock/hårdrocks band.
Dessutom hard rock = hård sten (ordagrannt till svenska). Metal = en slags hårdare sten skulle man kunna säga.
Varför tror du att en festival som Sweden Rock där bara metalband spelar kallas just som den gör? Jo, för att det från början var rockband som lirade där, som sedan togs över av metalband då genrén utvecklades.
guns n roses. hahaaahha. du lyssnar väll redan på dom?
↗ till inläggetasså, vi har förstått att du gillar guns n roses nu...guns n roses. hahaaahha. du lyssnar väll redan på dom?
↗ till inläggetNightwish e ju mer åt metal hållet
Nightwish e ju mer åt de finländska hållet (=skit!)
Trapt, Adema och Disturbed är väl dem enda jag kan komma på.
↗ till inläggethar du ngr av slash låtar som du kan skicka på msn?gillar du guns n roses så borde du tycka om Slash's Snakepit , otroligt bra.
Andra bra band är:
AC/DC :wub: , Led Zeppelin, Black Sabbath, Thin Lizzy, Jimi Hendrix, Aerosmith, Iron Maiden
Kan säga fler om du så vill =)