💬
Logga in
Fuska.se

Oblivion Eller Two Worlds?

30 svar · startad

Trådstartare #1

Vilket spel ska jag köpa Oblivion eller Two Worlds?

1. Vilka + och - finns det på spelen?

2. Kan man rida på nåt?

3. Kan man slåss när man sitter på ett djur?

4. Vilket har bäst grafik?

5. Vilket har bäst AI?

6. Vilket spel är störst?

7. Hur e striderna på spelen?

8. Vilket e lättast att förstå?

Senast ändrad:

har bara oblivion så jag skriver vad jag tycker om de: det är ett snyggt spel, rätt tufft att slåss och så men...

gubbarna ser så j*vla fula ut ibland och man hoppar extremt fult, AIn är värdelös ibland för du kan mörda nån mitt ute i skogen utan några vittnen alls och ändå bli efterlyst, man kan rida på båda spelen men vitt jag vet så kan man slåss på häst på two worlds men de kan man inte på oblivion. tror att oblivion har bäst grafik. oblivion är kolossalt med massa grottor och skit och expansionpacks och saker man kan ladda ner och massa skit. oblivion är ett idiotsäkert spel, de går knappt att gå vilse och det är pilar som pekar dit man ska.

det ända sugiga med oblivion är att man ruttnar på skiten efter typ 200 spel timmar då man klarat dem flesta quest och blivit guild master i alla guilds och räddat världen från mythic dawn och...ja allt man kan tänka sig

Tycker Oblivion hållbart spel..... ;)

10 Dec 2007
Trådstartare #4

Glömde:

9. Kan man göra sin egen gubbe själv? t'ex: ras, utseende och kropp?

10. Hur ser man gubben man kör som? Ser man hela kroppen eller ser man från ögonen?

Jag skiter i dina frågor och säger att Oblivion totalkrossar

Two Worlds. Har du inte läst någon recension av det

sistnämnda så bör du göra det. Det är ett riktigt skitspel.

Oblivion däremot är ett sjukt bra spel.

Trådstartare #6

Låter som att allt talar för oblivion, till och med priset. För oblivion är hälften så billigt.

Hittar inga recensioner för Two Worlds.

Senast ändrad:

Ett plus med Two Worlds är funktion att kunna spela på live. Hade valt Oblivion annars.

Trådstartare #8

Hittade en recension av Two Worlds. I de första raderna verkar det hur grymt som helst men resten av recensionen (ca: 1 sida) så var det bara - med Two Worlds.

Spara ännu mer pengar och köp Morrowind. Krossar Oblivion i allt förutom grafiken.

morrowind är ju lite billigare än oblivion?...nja tror ändå oblivion är bättre

11 Dec 2007

Nej, Morrowind är verkligen ett RPG i sin egen klass. Om du bara bryr dig om grafiken, visst. Men i alla andra avseenden är Morrwind bättre än Oblivion.

Trådstartare #12

Ge några exempel på saker som morrowind är bättre på.

↗ till inlägget

Glömde:

10. Hur ser man gubben man kör som? Ser man hela kroppen eller ser man från ögonen?

man gör sin egen gubbe och man kan ändra om man vill se i 1:a eller 3:e perspektiv.

vad som är bättre på morrowind?.... fusken är bättre :P jag tycker att man lvlar mkt snabbare och tjänar pengar snabbare.

Mount&Blade är rätt skoj.

Annars tror jag Oblivion är bäst.

Trådstartare #15

Kanske börjar bli lite tjatigt med mina frågor men här kommer en sista, en allra sista:

11. I vilken lvl kan man skaffa en häst och är hästen dyr att köpa?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Glömde:

man gör sin egen gubbe och man kan ändra om man vill se i 1:a eller 3:e perspektiv.

vad som är bättre på morrowind?.... fusken är bättre :P jag tycker att man lvlar mkt snabbare och tjänar pengar snabbare.

fusken är väl ingen anledning till att köpa ett spel?? och oblivion blöir så mkt roligare om man struntar i levelsen och spelar spelet bara! morrowind är ett bra spel, men människorna kan väl inte ens prata där...

Oblivion: Game of the year edition tkr jag att du ska köpa :P

Trådstartare #17

Får se om jag ha råd med den på söndag (tror det blir på söndagen). Men vad e skillnaden?

12 Dec 2007
↗ till inlägget

Får se om jag ha råd med den på söndag (tror det blir på söndagen). Men vad e skillnaden?

Med Game of the Year Edition får du alla expansioner, som

annars skulle kostat extra att köpa via Live.

Trådstartare #19

Blir för dyrt då och jag orkar inte vänta till efter jul.

↗ till inlägget

Blir för dyrt då och jag orkar inte vänta till efter jul.

Du hade väl råd?

GOTY Edition kostar inte mer än nåt annat nytt spel.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in