💬
Logga in
Fuska.se

Söker Medarbetare I Ett Nytt Gammalt Projekt :)

88 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare

Jag är gärna med.

Vad använder du för programmeringsspråk för spelet?

Vad jag kan göra är:

1. Hjälpa till med hemsida om någon ordentlig ska göras.

2. Komma med idéer.

3. Kanske göra sprites (har alldrig gjort några).

Det är bara att PM:a mig om jag får en plats i laget...

Jag har länge tänkt göra något enkelt spel i stil med RuneScape i VB.NET.

Men det blir alldrig av eftersom jag håller på med FireElf (webbrowser) i VB6 och VB.NET.

Senast ändrad:

9 Dec 2007

tror jag har kvar gamla versionen på den andra datorn ska kolla i övermon :D

Nivå 4 · Lärling

Tja, jo nu vet jag att det nästan är ett skämt att jag äns tittade på den här tråden och nästa skämt är ju att jag blev intresserad såklart, igen..

Jag vet vad du tycker om mig sen senaste gången och sån skit men antagligen (vet inte och vill inte säga för mycket) har mognat till lite iaf.

Jag har precis slutat med en hög med bra och populära online spel som kostar och tänker nu ge mig in i de online spel som är gratis. Och för att lära sig tycka om gratis spel, är det inte då perfeckt att spela centrycraft (stilen alltså). Jag kanske inte är erfaren men jag känner en riktigt bra DJ IRL som kan hjälpa mig med bra program just för den stilen du vill ha i ditt spel (t.ex stilen som finns i zelda o.s.v).

Jag kan även sprita men då är det ytterst odetalierade saker och helst små.

Om inget av det övre funkar så skulle jag kunna stå för något av designen på interface eller hemsidan. Inte hela (om inte du vill och det vill du antagligen inte sen förra gången).

Jag har :

Photoshop CS3 / 7.0

Flash CS3

Dreamweaver CS3

Ubuntu 7.10 / Windows XP Home Edition

Om det är kris kan jag FÖRSÖKA lägga upp det på en High Tower Xubuntu (gammal) som jag har stående någonstans i källaren. (server)

10 Dec 2007
Nivå 7 · Fuskare

Denna tråd är visst redan död :P

Man brukar hålla koll och vara engagerad om man har startat ett projekt och letar folk :P

hehehe

Jag håller koll men antalet intresserade är ganska lågt.. Har kommit en bra bit in i projektet dock :)

Nivå 6 · Fuskare

Jag kan en hel del, beroende på vad du kodar i kan jag hjälpa till där, jag har fantasi utöver det vanliga, jag kan lätt bygga en hemsida(kanske är nightelf bättre lämpad, vet dock inte) jag kan göra bilder, är rätt sunkig på att sprita personer, men kan göra items/bakgrunder/texturer.

↗ till inlägget

Jag kan en hel del, beroende på vad du kodar i kan jag hjälpa till där, jag har fantasi utöver det vanliga, jag kan lätt bygga en hemsida(kanske är nightelf bättre lämpad, vet dock inte) jag kan göra bilder, är rätt sunkig på att sprita personer, men kan göra items/bakgrunder/texturer.

Gör gärna något och skicka så jag kan få se hur bra du är :)

Just nu har jag graphic artist så det räcker egentligen, men är du bättre så :)

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag håller koll men antalet intresserade är ganska lågt.. Har kommit en bra bit in i projektet dock :)

Lite dåligt tålamod bara :P

Undrar bara om du skulle kunna specificera dig lite mer när det gäller vad du behöver hjälp med och vad man behöver för kunskaper.

Senast ändrad:

11 Dec 2007

Jag behöver originell musik till spelet ;) Helst inte midi utan något som låter äkta men samtidigt rpg likt.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Jag behöver originell musik till spelet ;) Helst inte midi utan något som låter äkta men samtidigt rpg likt.

Är Final Fantasy aktig (inge copy) okej? Det är väldigt enkelt och gör det så det låter "äkta".

Btw, angående GUI;n.. min gui värkar lite konstig för jag kan inte bestämma mig ifall den är för liten eller för stor för bilden man ser på spelet. Syftar på "hålet" i bilden när själva spelet ska utföras och inte bilden i sig. Eller kan du kanske scripta det så att det sitter rätt? Pallar inte hålla på och mäta..

Nivå 7 · Fuskare

Som sagt.

Vad ska spelet vara programmerat i för språk och hur har du tänkt dig att hemsidan ska se ut?

Noss, jag har anpassat din GUI lite, bland annat det lite lilla spelrutan- Helt värdelös är jag inte på grafik :P

12 Dec 2007
Nivå 2 · Novis

Vilket språk ska det vara skrivet i??? om det e nåt jag kan så vill jag vara med B)

13 Dec 2007
↗ till inlägget

Vilket språk ska det vara skrivet i??? om det e nåt jag kan så vill jag vara med B)

Engelska

Nivå 7 · Fuskare

Vilket/vilka programmeringsspråk ska spelet skrivas i? Om det är något som ska ändas ex. buggar.

↗ till inlägget

Vilket/vilka programmeringsspråk ska spelet skrivas i? Om det är något som ska ändas ex. buggar.

Oj, såg inte att han skrivit "vilket språk det ska skrivas I" :P

Visual Basic

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Visual Basic

Det kan jag tyvärr inte... men e det inte lite likt c+/c++?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Visual Basic

Tror jag inte.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Visual Basic

Inte det minsta.

Skulle spelet kodas i c/c++ skulle du behöva lära dig windows graphics också.

Skulle vara otroligt mer invecklat.

50-60?? Jag trodde det mer var runt 150-200.. Hur många fuskare hade vi? Iallafall på den mapen med spindlarna som attackerade bara man kom in ^^ Oj vad folk AFK-Levlade där. Sen kommer ju Darzak och kör sitt lama speedhack...
150-200? lol!

Var ju rätt aktivt till en början, då började jag, du, och kevve mappa på Level 100 world och admin area eller vad f*n det hette, sen började det dö ut, och till slut fanns det bara du och jag inne.

Fuskare hade vi bara en av. Första var ju ett test, då Mega kom med sin fuck-up-server hack.

Det gick ju åt h*lvete för oss allihopa på testet.

Andra gången Mega testade oss kom jag på honom direkt, så det gick ingen vidare för honom ^_^

Sen så kom darzak med sitt "hack" som snabbade upp processorn.

Honom bannade man på direkten.

Senast ändrad:

14 Dec 2007
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Visual Basic

Haha, man ser inte allt :D

Men Visual Basic 6 kan jag en hel del om och håller på att gå över till Visual Basic.NET.

Jag är mer än gjärna med och försöker utveckla koden till spelet.

Men jag kan tyvärr inget om kommunikation mellan datorer.

Du kan ju alltid kolla min hemsida elfcodes.reklam och se vad jag har gjort.

Fast jag har ju inte direkt blivit färdig med något av de större programmen innan jag fortsatt med något nytt :P

Skulle bra tillägga det att man kan ju skriva något på Centrycraft hemsidan i stil med (på engelska):

Vi håller på att utveckla ett Centrycraft 2.

Vi vet ej när det kan vara färdigt, men vi hoppas att ni kommer gilla den nya versionen.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in