💬
Logga in
Fuska.se

Fjortis

51 svar · startad

Trådstartare #1

Jo, vad anser ni är Fjortis?

Vissa tycker så här:

1: Vissa kläder, smink och underkläder är stämplade för fjortisar

2: Beteende och omogenheten

Själv säger jag 2, det här är inte tänkt för och vara en omröstning, bara att folk ska

säga vad dem anser att fjortis är. Det kan vara något annat också!

2: Beteende och omogenheten

Håller med dig på den.

Senast ändrad:

Allmänt störande.

2 Dec 2007
↗ till inlägget

Allmänt störande.

Amen.

jaaaaag :>

4 Dec 2007

2. Men dom klär ju sig för att vara äldre så 1.an med, tror att dom gör saker som får dom att vara äldre också. (helt dumma i huvudet)

Jag tycker att det beror mest på beteende än kläder och smink.

Måste man nödvändigtvis vara en fjortis för att man bär smink och vissa sorts kläder? Man kan ju fortfarande vara en trevlig, snäll, mogen o.s.v. person.

7 Dec 2007

typ. när jag väntade på bussen idag kom det 2 tjejer vid 14-15 års åldern o började snacka

"aa asså när jag skulle gå idag så regnade det så åkte min mascara av, daah"

"fick gå in igen o fixa eyeline asså omggg lixom"

den andra:

"dahh vafan varför hade du inte paraply lixom"

anser jag som fjortis^

Fint skrivet va? :D

Trådstartare #9

Men jag själv tycker att det är synd att modegrejer ska stämplas som fjortisgrejer alltid.

Våran klass finns det några....Sitter och skrattar på lektionen åt ingenting. Fake skrattar oftast. Sitter och gör prutt ljud. Skriker hela tiden. Pratar fort och använder ordet "asså" ofta.

12 Dec 2007
↗ till inlägget

typ. när jag väntade på bussen idag kom det 2 tjejer vid 14-15 års åldern o började snacka

"aa asså när jag skulle gå idag så regnade det så åkte min mascara av, daah"

"fick gå in igen o fixa eyeline asså omggg lixom"

den andra:

"dahh vafan varför hade du inte paraply lixom"

anser jag som fjortis^

Fint skrivet va? :D

Uuuhhh... Det var jag som ryste.

Riktiga j*vla fjortisar de där!

Tecken på fjortis:

1. Har mer smink än IQ

2. Tar bilder på sig själv med konstiga grimaser.

3. Står med en massa vänner och visar bilder på sig själva (alt. byter bilder med varandra)

Kommer inte på så mycket mer, resten är helt enkelt på gräns till vanlig femininitet.

13 Dec 2007

Dom som hörs mest

16 Dec 2007

Och dom far mest uppmärksamhet och popularitet och det är vad dom söker ellr hur ?

3 Jan 2008

En fjortis sminkar sig väldigt mycket har speciella kläder som klassas "fjortis kläder" + att dom beter sig väldigt omoget och försöker spela dumma. Finns riktigt mycket fjortisar på min skola, dom flesta går omkring en med klubba i munnen konstant. En kille i min klass kallar dom för godis-missbrukare och sminkdockor.

Senast ändrad:

Kan ni tänka er att ni kommer få leva med alla dessa människor när ni blir äldre :P Man har ju inga större förhoppningar direkt.

1:an och 2:an

12 Jan 2008
↗ till inlägget

Kan ni tänka er att ni kommer få leva med alla dessa människor när ni blir äldre :P Man har ju inga större förhoppningar direkt.

Haha du tror väl inte att alla fjortisar kommer vara de föralltid? Alla människor blir mogna tillslut.

8 Feb 2008

1. Använder asså, öh, ehm och lixom i varje mening...

2. Kan börja gråta och skrika bland folk samt skrika att någon förstört ens liv genom att tex, ta en godis från dom.

Vanliga tjejer som spelar dumma för att få sina vänner att skratta, och som tillslut blir alldeles dumma på riktigt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in